چهارچوب چوبی,درب ضد سرقت ,درب ضد سرقت ارزان,درب ضد سرقت لوکس,درب چوبی,چهارچوب فرانسوی

چهارچوب چوبی

  • شنبه 11 آبان 1398
  • 7455 نفر

چهارچوب چوبی

چهارچوب چوبی 


در هر چهارچوب ، شامل دو عدد تیرک عمودی در دو طرف قاب است و یک تیرک افقی در سردر و یک تیرک افقی در کف می باشد که مجموعا" آستانه درب را تشکیل داده اند و مهم نیست که شکل درب ضد سرقت چگونه باشد حتی اگر به صورت غیر استاندارد هم باشد این نکته اولیه را باید بخاطر داشت که درب باید درون چهارچوب بی افتد و چفت شود که البته این نکته استحکام درب را در پی خواهد داشت به خصوص اینکه بحث غیر استاندارد بودن در مورد بحث است.

tooska

 

انواع چهارچوب های درب ساختمانی


چهارچوب ها به دو نوع چهارچوب فلزی و چهارچوب چوبی تقسیم شده و چهارچوب های مورد استفاده برای هر نوع، متفاوت است و معمولا برای درب ضد سرقت و درب داخلی ساختمان از فریم های فلزی با ضخامت های مختلف استفاده می شود و همچنین عرض فریم درب باتوجه به ضخامت دیوار ساختمان کاملا متفاوت می باشد. برای درب های داخلی علاوه بر چهارچوب فلزی از فریم های چوبی برای زیبایی نیز استفاده می شود. معمولا برای درب های ورودی از چهارچوب فلزی استفاده می شود که مقاوم در برابر ضربه می باشد .

چهار چوب های فلزی که برای استفاده ، انواع درب ضد سرقت است از نوع فلزی با رنگ الکترو استاتیک و کاملا مقاوم طرح های ساده و فرانسوی و تخت با روکش ام دی اف طراحی و تولید می گردد و این چهارچوب در قطر های متفاوت ۱۴ سانتی متر برای چهارچوب درب های داخلی و  ۱۸ سانتی متری برای درب های ضد سرقت تولید می شود.

 

چهارچوب درب های چوبی

تعداد بیشماری از مصرف کنندگان و طراح های دکوراسیون داخلی چهارچوب درب که از چوب ساخته شده باشد را برای درب های داخلی انتخاب می کنند. در گذشته روی پروفیل چوب یک شیار برای چفت شدن لنگه درب ایجادمیشد و از این پروفیل ، چهارچوب چوبی برای درب های اتاق تولید می کردند اما امروزه با توجه به تنوع سلیقه مشتریان و استفاده از ابزار های جدید در ساخت انواع مدل های پروفیل چوبی عمدتا ام دی اف امکان ساخت چهارچوب چوبی برای درب های داخلی در مدل ها و طرح های متنوع فراهم شده است.

 معمولا برای درب های داخلی ساختمان ها و درب های ورودی از چهارچوب چوبی استفاده می شود که به نوبه خود از زیبایی و ظرافت خاصی برخوردار می باشد.

دورکوب

 

چهارچوب درب های فلزی


چهار چوب مهم ترین بخش در نصب درب در خانه و ساختمان می باشد و امروزه استفاده از چهارچوب فلزی در خانه ها به نسبت گذشته مرسوم تر شده است و علت آن نیز دوم و ماندگاری بیشتری است که چهارچوب فلزی دار

چهار چوب فلزی سهم بسیار گسترده ای از بازار را به خود اختصاص داده است و علت آن نیز دوام و ماندگاری بالای آن است که چهار چوب فلزی دارا می باشد . همچینن خاصیت طرح و رنگ پذیری چهار چوب فلزی یکی از مهمترین دلایل محبوبیت بیشتر چهار چوب فلزی به نسبت چهار چوب چوبی به شمار می رود .

 

نکات خرید چهارچوب فلزی

امروزه در این شرایط اقتصادی ، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری مهمترین عامل در انجام پروژه ها است ، همچنین قیمت چهارچوب های فلزی درب ضد سرقت که بر اساس وزن آن ها تعیین می شود امری بسیار مهم است ،  در نتیجه انتخاب چهارچوب های سبک از چند طریق هزینه های شما را به طرز چشم گیری کاهش می دهد ، همچنین شما پول کمتری را نیز بابت چهارچوب درب ضد سرقت می پردازید و وزن کلی سازه ها را کاهش می دهید و این به معنی صرفه جویی در طراحی و مصالح ساختمانی می باشد.

مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید چهارچوب فلزی باید مد نظر داشت جنس چهارچوب فلزی است که باید با توجه به نوع و محل استفاده انتخاب و خریداری شود .

نکته ی دیگری که در هنگام خرید چهارچوب فلزی باید مد نظر قرار داشته باشید این است که چهارچوب خریدارای شده دارای جوشکاری با حداکثر کیفیت باشد و این دلیل ،  مهم ترین عامل در خرید چهارچوب فلزی است زیرا یک جوشکاری محکم و بسیار بادوام می باشد و شما یک بار برای همیشه یک چهارچوب فلزی با کیفیت را خریداری می کنید .

مهمترین نکته در دکوراسیون ، نحوه رنگ آمیزی چهارچوب فلزی است که مهم ترین عامل در انتخاب یک چهارچوب فلزی با کیفیت است . به طور کلی انتخاب رنگ کوره ای جزو بهترین انتخاب ها است زیرا تداوم و ماندگاری بسیار بیشتری به نسبت سایر روش های رنگ آمیزی دارا است و همچنین شما، به هنگام خرید چهارچوب فلزی این نکته را به خاطر داشته باشید که چهار چوب فلزیی که به شما پیشنهاد شده باید دارای جای قفل باشد تا در هنگام نصب نیاز به برش جای قفل توسط شما نباشد .

آخرین نکته برای خرید چهارچوب فلزی این است که رنگ آن و طرح چهارچوب فلزی انتخابی شما باید با فضا و محیط تناسب زیادی داشته باشد و تطبیق پذیری یا سازگاری داشته باشد و این یکی از مهم ترین ویژگی های یک معماری قوی می باشد ، در نتیجه چهارچوبی را انتخاب کنید که طیف وسیعی از درب های موجود در بازار باشد.

 

جنس چهارچوب درب ضد سرقت


چهار چوب درب ضد سرقت می تواند از چوب نیز ساخته شده باشد. آسان ترین و ارزان ترین ماده برای چهارچوب درب چوب مخصوب می شود.  چوب می تواند به مرور  تحت فشار و در معرض خطر پوسیدگی و ترک خوردگی و سست شدن باشد.

برخی از چهارچوب های درب ضد سرقت با روکشی که از فولاد تقویت شده پوشانده می شوند تا باعث مستحکم شدن چهارچوب شوند.

 ترکیبی از چوب و رزین نیز برای استحکام چهارچوب درب خوب عمل می کند. و چهارچوب درب را قابل اطمینان ترمی کند.

بعضی از درب ها به منظور نصب آسان با لولا به فروش می رسند. این درب های آماده نصب ، کاملا" در چهارچوب جا افتاده و مشکلات جانبی را ایجاد نخواهد کرد.

دورکوب

 

تفاوت  شکل ها و جنس های مختلف چهارچوب


ظاهر چهارچوب نقش به سزایی در استحکام چهارچوب دارد. اشکال و مواد مختلف می تواند قدرت چهارچوب درب را بهتر یا بدتر کند. انتخاب جنسی که نه تنها از ظاهری خوب برخوردار است بلکه در طول زمان و تحت فشار مداوم از دوام و زیبایی آن کاسته نخواهد شد و ارزش صرف وقت و هزینه را دارا می باشد.

یکی از تفاوت های بسیار مهمی که جنس های چهارچوب های مختلف با هم دارند قابلیت درانتقال حرارت به داخل و خارج از خانه است. فلز رسانای حرارتی بسیار خوبی است و به راحتی می تواند به عنوان یک پل حرارتی بسیار موثر عمل کند ، همچنین نقطه ضعف این نوع جنس این است که  گرما را به خود جذب کرده و باعث از دست دادن حرارت می شود. یکی از راه های ممانعت از هدر رفت گرما استفاده از عایق های حرارتی بر روی چهار چوب ها است.

چوب ها یکی دیگر از موادی هستند که در مقایسه با فلز رسانای ضعیفی است ولی بخوبی می تواند حرارت را در داخل و  خارج خانه نگه دارد .

 

مطالب مشابه : تمییز کردن درب ضد سرقت  ، درب ضد سرقت لوکس

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.