درب ترمووود,درب ضد سرقت ,درب ضد سرقت ارزان,درب ضد سرقت سفید ,دکوراسیون,درب ارزان,درب داخلی

درب ترمووود

  • دوشنبه 10 آذر 1399
  • 3129 نفر

درب ترمووود

درب ترمووود

درب ضد سرقت ترمووود

ترمووود به جنس و نوعی از چوب گفته میشود که ویژگی منحصر به فرد آن به دلیل مکانیزم تولید بسیار پیشرفته حرارت به نسبت انواع دیگر چوب های تولید شده در بازار مستحکم تر بوده و از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار می باشد و در کل میتوان گفت که چیزی که این محصول را منحصر به فرد و خاص کرده این است که برای تولید این نوع محصول به هیچ عنوان از مواد شیمیایی استفاده نشده است ، همین امر موجب مقاومت این نوع درب است ، همچنین ترمووود در برابر آسیب حشرات و موریانه و کرم و ساس بسیار مقاوم بوده و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. چوب های حرارت دیده یا اصلاح شده با حرارت با نام ترموود شناخته می شود.  درب های ترمووود دارای رنگ ثابت است ، همین عمر باعث منحصر به فرد بودن این درب شده ، این درب ها ظاهر خود را در طولانی مدت حفظ کرده و دچار تغییر و تحول نمیشود. برای تولید درب های ترموود از چوب درخت زبان گنجشک و گونه بسیار منحصر به فردی از درخت کاج استفاده میشود که کیفت فوق العاده ای دارد، روش تولید این محصول به صورت گرما است و از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده .

ترمووود

مزایای درب ترمووود

وزن کم ، نصب آسان و سریع ، مقاوم در برابر رطوبت ، دما ، آتش ، سرما ، باران ، مقاوم در برابر زلزه ، عایق صدا ، عمر بالا ، کیفیت و متریال درجه یک ، مقاوم در برابر آفتاب همچنین موجب شده تا مصالح زیبای چوبی نظیر ترمو وود، معماری مدرنرا در سازه جان گرفته و به طراحی بی روح و سرد ساختمانها روحی گرمی بخشیده است. از ترمو وود در کف و کفپوش و دیوارپوش ها ، همچنین در ، دکوراسیون داخلی
پله ها و نرده های اپارتمان ها و فضای باز ویلا و پارک ، دیزاین روف گاردن ها و همچنین درب ها و پنجره مورد استفاده قرار میگیرد.
 

چوب ترمووود چیست؟

چوب یكی از اولین موادی است كه بطور طبیعی و فراوان در دسترس بشر قرار داشته است. از این رو تاریخ استفاده از آن به زمانهای خیلی دور می رسد . با آنكه انسان اولیه پناهگاه زندگی خود را از غارنشینی آغاز كرد ولی از چوب پیش از سایر مواد استفاده نمود.

ترمووود یا چوب ترمو ( حرارت دیده ) ، همان چوب طبیعی می باشد که ساختار سلولی آن بر اثر فرآیند حرارتی تغییر یافته .

در این مقاله فواید ترموود و استفاده از آن در مصارف مختلف از قبیل چوب نما، پارکت چوبی، دکینگ بررسی شد و مزیت آن در مقایسه با متریال های دیگر ذکر شده است.

چوب ترمو جایگزین بسیار مناسبی برای چوب های اشباع می باشد زیرا هیچ گونه ضرر و زیانی برای محیط زیست ندارد. اصلاح چوب با حرارت دارای مزایا و منافع بیشماری می باشد که شامل موارد زیر می شود:

مقاوم شدن چوب در مقابل پوسیدگی و قارچ، افزایش استحکام، ایجاد ترک کمتر و تبدیل آن به عایق مناسب.

 

مراحل تبدیل چوب به ترمووود

ابتدا چوب را تا دمای بسیار بالا (220) حرارت می دهیم به گونه ای که پیش از رسیدن به مرحله ی سوختن، افزایش دما پایان پیدا کند. این فرایند ساختار شیمیایی چوب را تغییر داده خواصیت آن تغییر پیدا کرده ، اینتغییرات منجر به افزایش مقاومت بالا و مستحکم شدن مضاعف چوب می شود ، همچنین موجب به افزایش خاصیت عایقی چوب و تغییر رنگ آن می شود و به رنگ قهوه ای تیره تبدیل میکند.

 به خاطر داشته باشید که اگر چوب ترمو بدون هیچ نوع پوشش سطحی در معرض نور آفتاب قرار بگیرد به طور تدریجی به خاکستری نقره ای بسیار جذابی تغییر رنگ می دهد.


مشخصات درب های ضد سرقت ترمووود

درب های ترمووود با دوام بسیار بالا و ثبات ابعادی که دارند باعث منحصر به فرد بودنشان شده ،  پس از فرآیند ترمو کردن درصد رطوبت چوب بسیار كاهش يافته و چوبها دوچاره تعادل رطوبتي مي شود كه در نتيجه جذب رطوبت و تبادل حرارت چوب و محيط اطراف می شود. اين امر تأثير خاصي در ثبات ابعاد چوب و كاهش ترك خوردگي آن می شود.همچنین افزايش قابل توجه عايق بودن الوارهای چوب می شود. 

همچنین این درب ها به دلیل مقاومت بسیار بالایی که ترمووود در خود داشته باعث شده تا علاوه بر عایق بودن خاصیت ضد سرقت بودن را هم داشته باشد. 

 

مطالب مشابه : درب ضد سرقت ارزان ، درب ضد سرقت لوکس ، درب ضد حریق
 

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.