انواع درب داخلی

انواع درب داخلی

  • یکشنبه 14 مهر 1398
  • 7122 نفر

انواع درب داخلی

انواع درب داخلی

درب‌ های داخلی ساختمان  تاثیر زیادی بر روی زیبایی دکوراسیون فضاها دارند. علاوه بر زیبایی، شما باید میزان بودجه‌ تان را برای خرید درب در نظر بگیرید. همچنین نوع فضایی که قصد دارید درب را برای آن انتخاب کنید تاثیر مستقیمی بر روی انتخاب نهایی‌ دارد. درب‌ های داخلی ساختمان از جنس‌ های متفاوتی تولید می‌ شوند. در گذشته درب‌ ها، از چوب کامل ساخته می‌ شدند. ولی با گذشته زمان ، انواع مختلفی مانند ام‌ دی‌ اف ، اچ‌ دی‌ اف ، پی‌ وی‌ سی و … طراحی و تولید شدند.

معرفی  درب داخلی ساختمان


درب های ساختمانی هم مانند دیگر عناصر موجود در ساختمان انواع مختلفی دارند که عبارتند از: درب ساختمانی داخلی و درب ساختمانی خارجی. همان طور که از نام آن ها پیدا است درب داخلی به درب هایی گفته می شود که در در داخل ساختمان و فضای داخلی  آن نصب شده و درب های خارجی به درب هایی گفته میشود که در بیرون از ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است ، درب ضد سرقت از نوع درب خارجی است. 

 

درب ساختمان داخلی


درب  که در داخل آپارتمان و جدا کردن بخش  داخلی ساختمان همانند اتاق خواب و سرویس بهداشتی و حمام و...  نصب می شوند، درب های داخلی در ساختمان گفته می شود ، ومعمولا از جنس چوب چوب می باشند .

این درب ها عبارتند از : ABS، MDF،HPL، HDF ، PVC، تمام چوب و درب های ضد سرقت که در ورودی درب واحد ها به کار میرود. 

 

 

  درب هاي روکش دار:


 در ساخت اين درب ها  ابتدا يک کلاف چوبي به شکل مستطيل با توجه به ابعاد درب مورد نظر ساخته مي شود.  سپس ورق  پيش ساخته  مانند ورق HPL و ورق HDF و ساير ورق هایی که  نسبت به سفارش مشتري بر رو و پشت کلاف پرس میشود. در نهایت فضای خالی پشت درب و روکش با شبکه های چوبی یا مقوایی پر میشود تا مقاومت آن در برابر ضربه بیشتر شود. اگر نیازی به عایق بندی درب باشد می توان از یونولیت بین فضای خالی روکش و پشت درب استفاده کرد. 


درب های اچ دي اف جزو درب هاي موجود در بازار جزء دسته درب هاي روکش دار مي باشد. روکش هاي اچ دی اف توسط توليد کنندگان رويه تولید شده و آماده مي شود. نهایتا  روکش روی کلاف  ساخته شده توسط تولید کنندگان پرس خواهد می شود

 

روکش ها ساخت کشور های چین و مالزی و  ترکیه و رومانی می باشد که وارد ایران شده و از نظر کيفيت و قيمت  ساخت کشورهای مالزي و چين در يک سطح و  رويه هاي اچ دی اف ساخت کشورهاي روماني و ترکيه نيز در يک سطح قراردارند،  روکش های ساخت کشور های ترکیه و رومانی از کیفیت بسیار بهتری به نسب بقیه روکش های موجود در بازار برخوردار هستند.

 

درب ضد سرقت


درب ضد سرقت همانگونه  که از نام آن  مشخص است به دربی می گوییم که مانع از ورود سارقین و افراد ناشناس به منزل ما است و در مقابل تخریب و نفوز بسیار مقاوم بوده و ایمن و قابل اطمینان نیز می باشد، اما اطمینان به این درب به منظور 100% بودن،  ضد سرقت بودن نیست اما می توان گفت که در مقایسه با درب های چوبی دیگر بسیار ایمن و  مطمئن تر می باشد ، انواع درب های ضد سرقت عبارتند است از: درب ضد سرقت ترک، درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ایرانی که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

 

درب ضد سرقت ترک


درب ضد سرقت ترک که جزو درب های بسیار زیبا و لوکس می باشد،  در نما بیرونی آن از ورق MDF  با ضخامت 10 میلی متراستفاده شده و استحکام و مقاومت این نوع درب با توجه به فضای خالی بین ورقه های ام دی اف با ورقه های فولادی تقویت می شود. باز شو این درب 1 متر می باشد . 

 

درب ضد سرقت چینی


این نوع از درب ها که جزو بی کیفیت ترین درب های بازار است معمولا از روکش های فلزی که طرح چوبی دارد ،  ساخته می شوند. این درب های ضد سرقت دارای 10 تا 15 زبانه فولادی بوده و  از هر سه طرف به صورت قفل مرکزی به همراه یک یا دو کلید عمل می کند. لولا های مخفی درب به گونه ای طراحی شده است که از داخل قابل مشاده نیست. 

 

درب ضد سرقت ایرانی
درب ضد سرقت ایرانی نیز ،  جنس رویه ام دی اف با ضخامت 8 میلی متر است. معمولا از لولا های ساچمه ای برای گردش بی صدا و راحت لنگه بر روی چارچوب استفاده شده و این نوع از درب های ضد سرقت دارای پین های ثابت در پشت کار برای امنیت بیشتر است و وزن این نوع از درب ها  حدودا 120 کیلوگرم می باشد .

 

 برند درب های ضد سرقت
انواع برند برای درب ضد سرقت  ، بر اساس نوع کشور سازنده  که عموما ایرانی، ترک و چینی است قیمت های متفاوتی  دارد. مطرح ترین برندهای  درب های ضد سرقت  Tuna ahsap ،AGT DOOR ، Efor و برای یراق آلات آن به برند Kale اشاره کرد. از جمله تولید کنندگان ایرانی درب های ضد سرقت می توان، doorcoo ، و ایساتیس و  نمایندگی شرکت UNVER Celik Kapi ترکیه ، گروه صنعتی پایا، لیان طرح ایلیا را نام برد. در مورد درب های ضد سرقت چینی با توجه به وسعت بازار چنین درب هایی امکان معرفی دقیق برند برای آن ها مقدور نیست.

 

نکات خرید انواع درب ساختمانی
 

شما اگر درب HPL را انتخاب کرده دور تا دور آن را باید توسط رنگ بپوشانید زیرا آب به راحتی وارد چوب می شود. و روکش پی وی سی بر روی درب ام دی اف در حمام به دلیل بخار و رطوبت تخریب می شود.
و  در اطراف درب های ضد سرقت به منظور جلوگیری از گرد و غبار و اتلاف انرژی از یک نوار پلاستیکی استفاده می شود و درب های ضد سرقت بر خلاف دیگر درب ها از چند نقطه به چارچوب متصل می شود.

 

مزایای درب  ساختمان


1   درب های ساختمانی اچ دی اف عایق صوتی و حرارتی هستند.
2   درب ضد سرقت PVC نصب بسیار آسانی دارند و می توانید از ابزار آلات لوکس برای آن ها استفاده کنید و به دلیل تنوع در طرح و رنگ هر سلیقه ای را پوشش می دهند.
3   درب ABS ضد آب و ضد خش است.
4   استفاده از درب تمام چوب که قبل از ساخت خشک شده باشد دارای مزایایی مانند کاهش احتمال پوسیدگی، مقاومت در برابر حشرات و افزایش کیفیت و رنگ پذیری و قابلیت ابزار خوری است.
5   درب های ضد سرقت در برابر فشار، برش و دستکاری قفل از ایمنی بالایی برخوردار است، عایق رطوبت، حرارت و صوت است و از اتلاف انرژی جلوگیری می کند، دارای لولای مخفی و غیر قابل دیدن است، قفل درب ضد سرقت از استحکام بالایی برخوردار است و همین امر مانع از سرقت می شود، تنوع در رنگ و ظاهر دارد و همچنین ضد آب است.

 

معایب انواع درب های ساختمانی


از معایب درب  ها میتوان به قیمت آن اشاره کرد ،  درب تمام چوب به نسبت دیگر درب ها گران تر است. همچنین  درب HPL به دلیل ساختار  براق بودن روکش آن و خراشیدگی و خش بر روی آن ممکن است بسیار بیشتر باشد.
اما مهمترین ایراد درب ضد سرقت را میتوان اینگونه بیان کرد که  در هنگام حریق و آتش سوزی غیر قابل باز شدن است زیرا بعضی از این درب ها قفل های شان از آلیاژ غیر استاندارد است که در صورت آتش سوزی باعث ایجاد مشکل می شود.

 

رنگ مناسب برای درب‌ ها


رنگ جزو مهمترین عناصر در زیبایی منزل شما است ، اگر فضای منزل‌ تان گسترده است، در انتخاب رنگ درب آزاد هستید. می توانید مناسب با سلیقه‌ تان درب‌ ها را رنگ‌ آمیزی کنید. در صورتی که فضای منزل‌ تان وسعت کمتری دارد، بهتر است از رنگ سفید یا شیری و در کل از روشن‌ ترین فام رنگی، رنگ مورد نظرتان استفاده کنید. اگر رنگ درب‌ ها را با رنگ دیوارها انتخاب کنید، یکپارچگی خوبی ایجاد می‌ کنید. این کار از آشفتگی محیط کم می کند و از نظر بصری آرام بخش است. ناگفته نماند این انتخاب برای کسانی است که رنگ دیوارهای روشنی دارند. مثلا رنگ دیوارها آبی آسمانی است و رنگ درب یک درجه از آن روشن‌ تر انتخاب می‌ شود. 

 

درب ساختمانی تمام چوب


درب ساختمانی تمام چوبی از گذشته به دلیل زیبایی طرفداران بسیاری زیادی داشته است و معمولا از چوب راش و روس ساخته می شود و علاوه بر زیبایی چشمگیر برای درب ورودی ساختمان و یا درب اتاق خواب ها بسیار مناسب بوده.

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.