انواع درب ,درب چوبی,مزایا درب چوبی,معایب درب چوبی,راشا در,درب ضد سرقت

انواع درب ساختمان.درب چوبی .درب ضد سرقت

  • شنبه 25 اسفند 1397
  • 10916 نفر

درب ورودی یکی از قسمت های ضروری در هر خانه است که حریم خصوصی را مشخص کرده و امنیت ساکنین را تضمین مینماید. درب ها در مدل های گوناگون و از جنس های مختلف ساخته میشوند و بنا به سلیقه افراد و کاربرد در ورودی ساختمان نصب میگردند. تنوع و تعداد درب هایی که هم می توان سفارش ساخت آن ها را داد و هم به صورت آماده در فروشگاه ها آنها را یافت، بسیار بالاست.

همه چیز درباره ی درب ساختمان

درب ورودی یکی از قسمت های ضروری در هر خانه است که حریم خصوصی را مشخص کرده و امنیت ساکنین را تضمین مینماید. درب ها در مدل های گوناگون و از جنس های مختلف ساخته میشوند و بنا به سلیقه افراد و کاربرد در ورودی ساختمان نصب میگردند. تنوع و تعداد درب هایی که هم می توان سفارش ساخت آن ها را داد و هم به صورت آماده در فروشگاه ها آنها را یافت، بسیار بالاست.

کاربرد درب در ساختمان

از درب ساختمان به دلیل امکان ایجاد و یا قطع ارتباط فضاهای داخلی و یا خارجی به عنوان عنصری کنترل کننده رفت و آمد در یک فضا استفاده می شود. همچنین از درب ساختمان می توان به عنوان بازشو و تامین کننده امنیت ، ایجاد تهویه طبیعی و تعویض هوا ، خروج گاز و دود حاصل از سوخت ، خروج اضطراری افراد و روشنایی در درب های شیشه ای، نام برد.

اجزای تشکیل دهنده انواع درب ساختمان

از اجزای تشکیل دهنده درب ساختمان می توان به چارچوب درب ، بدنه درب با متریال و ابعاد مختلف و همچنین یراق آلات متنوع متناسب با بازشو و کاربرد آن ، اشاره نمود.

چارچوب درب ، فریم اصلی نصب شده به دیوار و نعل درگاه است و بدنه درب با یراق آلات و لولا به چارچوب متصل می شود. چارچوب درب می تواند از جنس فلز ، پی وی سی و یا چوب با پروفیل های متفاوت باشد که می توان در هر دو حالت با پوشش رنگ و یا لمینیت ، طرح و رنگ های متفاوتی را ایجاد نمود.

بدنه درب ، به عنوان جز اصلی باعث ایجاد و یا قطع ارتباط بین دو محیط داخلی و یا خارجی می شود. بدنه درب می تواند با کاربردهای مختلف از متریال ها با طرح و رنگ و ابعاد متفاوت ساخته شوند. از انواع متریال درب می توان به فلز ، شیشه ، یو پی وی سی و چوبی اشاره نمود.

یراق آلات درب به علت تحمل وزن بدنه با هر جنسی، نقش مهمی را ایفا می کنند . با توجه به نحوه ی بازشو درب ها مانند کشویی ، بازشو به بغل ، آکاردئونی و … یراق آلات متفاوتی استفاده می شود .

انواع درب ساختمان از نظر جنس بدنه

درب ها باتوجه به نحوه ی ساخت، شکل ظاهری، متریال و نوع بازشو می توانند کاربردهای متنوعی داشته باشند. از انواع متریال های تشکیل دهنده بدنه درب ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

درب چوبی

درب UPVC

درب آهنی

درب شیشه سکوریت

درب آلومینیومی

درب آلومینیومی ترمال بریک

درب فایبرگلاس

انواع درب ساختمان از نظر کاربرد

درب به عنوان رابط فضاهای داخلی و یا خارجی دارای کاربردهای ویژه و متنوعی می باشد . از انواع درب بسته به متریال و نوع عملکرد مورد نظر می توان به موارد زیر اشاره نمود :

درب ضد سرقت

درب ضد حریق و یا درب خروج اضطراری

درب سکوریت

درهای کرکره ای

در حیاط

درهای گردان

درب ساختمان داخلی

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت ، متشکل از مش و یا فریم فولادی در هسته و بدنه ای از جنس ورق آهن ، فولاد و یا آلومینیوم است و به همین علت در برابر ضربه ، برش و شکسته شدن مقاوم است. به دلیل استفاده از عایق صوتی و حرارتی داخل لایه های تشکیل دهنده و تزریق فوم به عنوان عایق، درب ضد سرقت در برابر تبادل حرارت و صوت بسیار مقاوم است .

قفل و یراق آلات استفاده شده در درب ضد سرقت به گونه ای است که امکان باز کردن آن بدون کلید تقریبا ناممکن است. با توجه به نوع کاربرد و حد امنیتی مورد نظر مواد تشکیل دهنده لایه های داخلی می تواند متفاوت باشد. برای ایجاد امنیت بیشتر از ورق های فولادی با ضخامت بیشتری می توان استفاده نمود و همچنین در شرایطی که نیاز به مقاومت در رطوبت باشد استفاده از لایه ی رویی ضد بخار و رطوبت امکان پذیر خواهد بود .

درب ضد حریق و یا درب خروج اضطراری

درب ضد حریق، دربی مقاوم در برابر حرارت است و باعث ایجاد منفذی برای خروج دود ، کنترل آتش  و خروج اضطراری افراد می شود . استفاده از درب ضد حریق در راهروهای ساختنمان های بلند و یا ساختنمان هایی که تعداد ساکنان زیادی دارند مانند مجتمع های مسکونی ، ادارات بزرگ ، ورزشگاه ها و سالن های همایش و … الزامی است.

درب ضد حریق از چارچوب آهنی، ورق های فولادی با پوشش رنگ ضد حریق و مواد پرکننده بین دو ورق مانند پشم سنگ که غیر قابل اشتعال و سازگار با محیط زیست است ، تشکیل می شود . یراق آلات این نوع درب شامل ، لولای فولادی ، دستگیره و قفل مخصوص و نوار درزبند دود می باشد.

درب داخلی

از انواع درهای داخلی میتوان به درب ساختمان با جنسی چوبی و یا فایبرگلاس و درب پروفیل دار شیشه ای مانند درب ترمال بریک و یا درب یو پی وی سی اشاره نمود. درب یو پی وی سی و ترمال بریک برای مرز بین فضای داخلی و خارجی استفاده می شود. انواع مختلفی از درب داخلی ساختمان وجود دارد که هرکدام برای هدف منحصر به فردی ساخته شده اند و دارای سبک خاصی هستند. رایج ترین انواع درب های داخلی و نحوه کار آن ها به شرح زیر است:

درب کشویی

درب لولایی

درب پاکتی

درب تاشو

درب هلندی

درب فرانسوی

درب چرخان حول محور

درب آهنی

یکی از پر مصرف ترین انواع درب درمیان درب های ساختمانی، درب های آهنی می باشد. از آن جایی که درب ورودی ساختمان تاثیر زیادی بر نمای خارجی خانه دارد، در انتخاب آن باید دقت کرد. از این رو سازندگان درب های آهنی بر آن شدند علاوه بر استحکام به زیبایی این درب ها نیز توجه کنند. نکته مهم در درب های آهنی ساخت چهارچوب قوی و تراز بودن آن می باشد.

درب چوبی

همان طور که می دانید، از زمان های قدیم چوب به عنوان یک مولفه اصلی در ساخت انواع درب و پنجره مورد استفاده قرار می گرفت. یکی از مزایای اصلی درب و پنجره چوبی، دسترسی راحت به متریال چوب و راحتی ساخت آن به وسیله نجارهای محلی است. در حال حاضر، انواع مختلف چوب در دسترس می باشد و افراد بر اساس طول عمر چوب و بودجه خود اقدام به انتخاب چوب مورد نظر خود میکنند. اگر چه میتوان از درب چوبی برای تمام قسمت های خانه استفاده کرد، اما بهترین مکان برای استفاده از آن درب های خارجی می باشد. چوب به عنوان رایج ترین متریال در ساخت درب و پنجره در نظر گرفته شده است.

درب با وادارهای افقی و عمودی

این گونه درب ها ساده ترین شکل درب هستند و از سال ها پیش مورد استفاده قرار گرفته اند. این درب ها از چوب های عمودی به اندازه طول درب با ضخامت ۳۵ میلی متر که معمولا زبانه دار و دارای شیار متصل هستند تشکیل شده اند. معمولا سه چوب افقی، یکی در بالا، یکی در وسط و یکی در پایین درب تعبیه شده است. این درب ها می توانند به وسیله تسمه سفت شده یا درون فریم قرار گیرند و باعث ایجاد استحکام و ظاهری بهتر شوند. از این گونه درب ها بیشتر در حمام، سرویس های بهداشتی و خانه هایی که صرفه اقتصادی در الویت قرار دارد، استفاده می شوند.

درب دارای قاب و پنل

درب ها و پنجره هایی که دارای قاب و صفحه هستند برای خانه ها ساخته میشوند. چهارچوب این گونه درب ها از چوب و صفحات چوبی، تخته سه لایه، تخته های چند لایه، تخته های فیبری و … تشکیل شده است. صفحات درب را می توان به صورت های مختلف طراحی کرد و درنتیجه باعث ایجاد درب هایی تزئینی شد. از شیشه نیز می توان برای ساخت این گونه پنل ها استفاده کرد. به درب هایی که قسمتی از درب، در پنل های چوبی قرار گرفته و قسمت باقی مانده از شیشه ساخته شده باشد، درب های پنل دار و صیقلی گفته می شود. این گونه درب ها قابلیت هرگونه طراحی را دارند که باعث ایجاد ظاهری زیبا می شوند. این طراحی می تواند مطابق با نیاز و محل قرار گیری درب، صورت پذیرد. در ساخت چهارچوب این درب ها می توان از چوب یا فلز هایی مانند استیل استفاده کرد.

درب هم تراز

این درب ها، درب هایی صیقل داده شده هستند که از تخته سه لایه یا تخته های فیبری با ضخامت متوسط که توسط لایه ای از چوب پوشیده شده اند و نسبتا وزن کمی دارند، تشکیل شده اند. مرکز تو خالی این گونه درب ها توسط لایه های نازک مقوا پر شده است. این گونه درب ها معمولا به عنوان درب های داخلی منازل به کار می روند اما با کمی تنوع می توان از آن ها به عنوان درب های خارجی نیز استفاده نمود. برای ساخت چهارچوب این درب ها از چوب، فلز و … که توانایی تحمل وزن آن را داشته باشد استفاده می کنند. در نصب درب های هم تراز معمولا در یک طرف لولا زده می شود و درب تنها از یک طرف باز و بسته میگردند. امروزه از این درب ها به دلایلی مانند صرفه اقتصادی، ظاهر مناسب، استحکام و دوام بالا در منازل استفاده می شود و معمولا به طور متداول در فروشگاه ها موجود هستند. اگر این درب ها برای سرویس های بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار گیرند باید به وسیله یک ورقه آلومینیومی پوشانده شوند تا از ورود آب به داخل آنها جلوگیری به عمل آید. در ساخت چهارچوب این گونه درب و پنجره ها می توان از روش های سنتی بهره گرفت.

درب شیشه ای

از شیشه برای ساخت درب و پنجره استفاده می شود. بنا به درخواست افراد می توان درب های شیشه ای برای مکان های خاص تولید کرد. به طور معمول این گونه درب ها در قسمت پشت خانه مورد استفاده قرار می گیرند و و باعث ایجاد چشم اندازی زیبا از حیاط خلوت می شوند. استفاده از درب های شیشه ای برای درب اصلی ساختمان نیز از زیبایی ویژه ای برخوردار است اما در این موارد باید به استحکام و حفظ حریم شخصی توجه کرد. پنل های شیشه ای که در اسکلت های چوبی قرار گرفته اند انتخابی زیبا برای درب ساختمان محسوب میشوند. نصب این درب ها از هزینه نسبتا بالایی برخوردار بوده و نیاز به مراقبت ویژه دارد. درب های شیشه ای معمولا نسبت به درب های دیگر وزن بیشتری داشته و گران تر هستند.

درب استیل

استیل یا دیگر سازه ها ی فلزی سال های زیادی است که به دلیل کارایی بالا مورد استفاده قرار گرفته اند و گزینه ای مناسب برای درب های داخلی و خارجی می باشند. فلز جایگزین مناسبی برای چوب است و از آن برای ساخت چهارچوب نیز استفاده می شود. در ساخت درب استیل  لولای درب به قاب فلزی جوش داده می شود. چهارچوب های فلزی در بین عموم مرسوم بوده و به طور گسترده برای درب خانه ها و دیگر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند چرا که نسبت به چهارچوب های چوبی به صرفه تر می باشند. درب های استیل را می توان با استفاده از استیل هایی که به نسبت ضخامت کمتری دارند، تحت بررسی دقیق تولید کرد. این درب ها از عمر بیشتری برخوردار بوده و نگهداری از آن ها آسان تر می باشد و در رنگ های مختلف و زیبا با طرح و بافت چوبی نیز در دسترس می باشند. از این درب ها برای مکان هایی که حفظ امنیت از اهمیت برخوردار است استفاده می شود.

درب PVC

PVC کلمه ای اختصاری برای محصول پلی وینیل کلرید می باشد. این محصول ماده ای پلاستیکی است که برای تولید محصولاتی مانند تانکرهای آب، لوله ها، اتصالات و … مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از پی وی سی در تولید درب ها مرسوم شده است و در انواع مختلف طرح و رنگ  وجود دارند. از جمله مزایای درب های پی وی سی می توان به مقاوم بودن در برابر موریانه، دوام بالا، ضد خوردگی، وزن سبک، مقاومت در برابر رطوبت و … اشاره کرد. هم چنین ساخت و نصب این گونه درب ها نیز بسیار ساده می باشد. با این حال درب های پی وی سی برای استفاده به عنوان درب ورودی مناسب نمی باشند زیرا آنها مانند درب های چوبی یا فلزی، در برابر تنوع آب و هوایی مقاومت چندانی ندارند. این درب ها به راحتی در دسترس بوده و نسبت به درب های چوبی از نظر اقتصادی مقرون بصرفه هستند.

درب فایبرگلاس

فایبرگلاس، کامپوزیتی از الیاف شیشه می باشد که به شکل الیاف فیبری در آمده و از پشم شیشه در ساختار آن استفاده شده است. این محصول سبک و غیر قابل اشتعال بوده و از قابلیت انبساط بالایی برخوردار می باشد. فیبرهای شیشه ای با ماده ای به نام رزین مخلوط میشوند و محصولی تولید می کنند که می توان از آن ها برای تولید محصولات مختلفی از جمله وان حمام، درب، پنجره و غیره استفاده کرد. گفته می شود، فایبرگلاس یکی از سخت ترین متریال ها است که در مقایسه با چوب و استیل، نگهداری کم خرج و آسان تری به همراه دارد. درب های فایبرگلاس، درب هایی مقاوم بوده و دچار تاب یا تغییر شکل نمی شوند. درون آن ها از فوم پر شده و خاصیت عایق مانند نیز دارد. هم چنین می توان با رنگ کردن این گونه درب ها ، آن ها را به طرح دلخواه خود درآورد. برای زیبایی درب و پنجره هایی که از فایبرگلاس ساخته شده اند، می توان از یک روکش چوبی بر روی سطح آن ها استفاده نمود. درب های فایبرگلاس برای فضاهای داخلی و خارجی کاربرد دارند. برای زیباسازی این درب ها که از آن ها در محیط های بیرونی مانند درب خانه استفاده می شود، می توان از شیشه های طرح دار استفاده نمود. این درب ها در تمامی فروشگاه ها در دسترس بوده و با هر سبکی از معماری همخوانی دارند.

درب پلیمری

فیبرهای تقویت شده پلیمری با عنوان اختصاری FRP شناخته می شوند. از جمله ویژگی های اف آر پی، استحکام بالا می باشد و به همین خاطر در مصارف زیاد از جمله تولید درب از آن ها استفاده می شود. به طور معمول استحکام کششی FRP، ده برابر پی وی سی است.  درب های اف آر پی در رنگ های مختلف از جمله رنگ چوب طبیعی در دسترس می باشند. ضخامت استاندارد این درب ها ۳۰ تا ۳۵ میلی متر بوده و خاصیت جلوگیری از نفوذ شعله های آتش را دارد. در قسمت هایی از این نوع درب از چوب برای تثبیت جای دسته ها، قفل ها و دیگر لوازم جانبی استفاده می شود. امروزه استفاده از این گونه درب ها برای خانه های مدرن به طور گسترده ای افزایش یافته است.

درب آلومینیومی

آلومینیوم فلزی است که وزن بسیار سبکی دارد و این ویژگی باعث شده تا در مصارف زیادی مورد استفاده قرار گیرد. از آلومینیوم در تولید محصولات زیادی از جمله درب، پنجره و پارتیشن استفاده می شود و تمام این محصولات به راحتی قابل خریداری هستند. از ویژگی چهارچوب های آلومینیومی درب و پنجره، می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر شرایط سخت آب و هوایی اشاره کرد. وزن سبک این نوع فلز نیز باعث شده جا به جایی آن نیز آسان باشد. چهارچوب های آلومینیومی راهی برای نفوذ موریانه ها ندارند و از طول عمر زیادی برخوردار هستند. درب ها و پنجره های آلومینیومی می توانند در دو حالت کشویی و یا لولایی مورد استفاده قرار گیرند و برای استفاده در محیط های داخلی و خارجی نیز مناسب هستند. درب های آلومینیومی ظاهر خوبی دارند و برای استفاده طولانی مدت بسیار مقرون به صرفه می باشند.

درب کامپوزیتی بامبو

بامبو یکی از گیاهانی است که با چرخه بلوغ ۳-۴ ساله، تجدیدپذیری سریعی دارد و همین امر باعث شده که در مقایسه با دیگر چوب های جنگلی منبع طبیعی خوبی به حساب آید. بامبو پتانسیل خوبی در پردازش به شکل کامپوزیت دارد و جایگزین مناسبی برای چوب می باشد. از ورق های بامبو می توان به عنوان جایگزین چوب در موارد مختلف مانند ساخت درب، پنجره و چهارچوب ها استفاده کرد. یکی از محصولاتی که می توان از آن به عنوان جایگزینی برای چوب استفاده کرد صفحات کامپوزیتی الیافی است که از آنها در ساخت درب استفاده می شود. فیبرهای سخت طبیعی مانند الیاف سخت که با رزین فنلی ترکیب می شوند می توانند در تولید صفحات کامپوزیتی مورد استفاده قرار گیرند. این گونه درب ها خاصیت ضد آب، ضد خوردگی، ضد نفوذ موریانه، دوستدار محیط زیست، تجزیه پذیر و اقتصادی بودن را دارند. پنل های کامپوزیتی توسط تعدادی از کمپانی ها تولید شده و می توانند به راحتی جایگزین چوب یا دیگر درب های به کار رفته در خانه ها شوند.

درب پلی وود

در ساخت درب های پلی وود از پودر چوب و پی وی سی استفاده شده است. درب های پلی وود در برابر رطوبت، حریق و ضربه از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این درب ها نوعی عایق در برابر صدا نیز محسوب می شوند. آنها به دلیل دارا بودن سطحی یکپارچه، محلی برای تجمع باکتری ها نداشته و آنتی باکتریال می باشند.

درب ها از اجزاء مختلفی تشکیل شده اند که عبارتند از:

لنگه

به قسمتی از درب که حالت متحرک دارد، لنگه گفته می شود.

قاب

به چهارچوب درب که لنگه در آن قرار می گیرد قاب درب گفته می شود.

آستانه

قسمت پایین قاب که معمولا در درب های ورودی و درب سرویس های بهداشتی تعبیه شده است آستانه درب گفته میشود.

کتیبه

کتیبه در قسمت بالایی درب تعبیه شده و می تواند ثابت یا متحرک باشد.

وادار

لنگه درب می تواند به دو یا چند قسمت تقسیم شود که به هریک از این قسمت ها وادار یا قید می گویند.

بایو

بایو به قسمت وادار عمودی طرفین درب که قفل لولا به آن متصل است، گفته می شود.

پاخور

برای جلوگیری از ضربه دیدن درب، در یال پایینی آن قسمتی تعبیه شده است که پاخور نامیده می شود.

دماغه

دماغه به قسمتی از لنگه درب گفته می شود که بر روی نمای قاب قرار می گیرد.

یراق

به لوازمی مانند قفل، لولا، شیب بند و غیره یراق گفته می شود.

زهواره

از زهواره به منظور درزگیری و برای سهولت نصب شیشه بر روی درب استفاده می شود.

شیشه خور

به قسمتی از یال های درب که محلی برای قرار گرفتن شیشه می باشد شیشه خور می گویند.

قیدهای فوقانی و تحتانی

وادارهای بالا و پایین درب، قیدهای فوقانی و تحتانی نامیده می شوند.

تنکه

به قسمتی از درب که مابین دو وادار قرار می گیرد تنکه می گویند.

مزایا و معایب درب چوبی

فشار وارد شده بر درب ها بسیار بالاست .شدت دما درخارج و داخل خانه از ۱۰-الی ۱۵-درجه سانتی گراد تا ۲۰+درجه در کشورهای مختلف در زمستان و تابستان متفاوت می باشد . در تابستان به دلیل افزایش دما درب ها فشار بیش تری را متحمل می شوند .
نه برف و نه باران می بایست ساختار اصلی درب را به هم بریزند ،و نباید بر اثر گرما و سرما شکسته و خیس شوند . .یکی از  مزایای درب چوبی  این است که چوب برخلاف آهن وشیشه عایق مناسبی در برابرگرما و سرماست و مقاوم دربرابر سر وصدا می باشند .و به همین دلیل از چوب برای ساخت درب های ورودی استفاده می شود .با استفاده از مناسب ترین پوشش ،درب های ورودی در برابر باد و رطوبت ایمن می شوند .
از نمای ساخت وساز ،تفاوت میان درب های چوبی مستحکم و سایر درب ها این است که نمونه ی دوم با مواد دیگر ترکیب شده اند .نمونه ی اول شامل درب هایی از ترکیب متفاوت چوب می باشد که از لحاظ بوم شناسی مطلوب می باشد .همان گونه که چوب از مواد خام طبیعی که دارای استحکام و قابل بازیافت می باشد .قاب و مواد داخلی درب چوبی شامل لایه فشرده شده و چسب چوب می باشد .

مزایا و معایب درب چوبی روکش دار

در صورت استفاده چوب هایی با روکش های کم از شکل دهی و شکاف ناشی از گرما ممانعت به عمل می آید ،بهترین گزینه چوب های سه لایه روکش دار می باشد . درب های ورودی تنها از چوب ساخته نشده اند ،بلکه از سایر موادی که بعدآ در قاب و سایر قسمت ها اندود می شوند ترکیب می شوند .
درب های چوبی لایه دار به ندرت به عنوان درب های ورودی استفاده می شوند .به هر حال در صورت داشتن لایه های مناسب و هسته ی استیل می توانند مزایای بسیاری همانند داشتن عایق مناسبی در برابر صدا،گرما ،ضربه و شکاف داشته باشند و تآثیرشان همانند درب های چوبی می باشند .

درجه ی امنیت درب های چوبی

مهم ترین نقش درب ها جلوگیری از ورود نا خواسته ی افراد به خانه و حفاظت از اعضای خانواده و وسایل است .برای جلوگیری از ورود سارقان به محیط خانه می بایست نکات ایمنی لازم برای ساخت درب های مستحکم را در نظر گرفت .
یکی از نقاط ضعف های درب ها شیشه ها ،لولا ها و قفل ها می باشد .قاب های درب با ضخامت چهل میلی متر یا بیش تر بدون مواد پر کننده برای جلوگیری از ورود سارقان مناسب می باشد .بنابراین با انتخاب درب چوبی محکم ایمنی خانه تضمین می شود .امنیت درب ها با ملزومات اضافی مانند لولا و قفل به مراتب بیش تر می شود .
قاب های شیشه ای یکی دیگر از نقاط ضعف درب ها می باشد و نیاز به ایمن سازی بیش تری دارد. یکی از راه های جلوگیری از شکستن درب های چوبی استفاده از شیشه های ایمنی ،لولاها و قفل های خودکار می باشد .

تزیینات چوب و  درب های چوبی 

چوب ها تنها به عنوان مواد محکم و رسوخ ناپذیر برای ساخت درب ها استفاده نمی شوند .چوب ها انعطاف پذیر هستند و در موارد متعددی استفاده می شوند .همان طور که چوب ها در رنگ های متفاوت برای درب های ورودی ساخته می شود ،دیگر محدودیتی برای اجرای خواسته ها بر روی چوب نیست .قسمت های خارجی بسیاری در خانه هستند که می توان با استفاده از چوب تزیینشان کرد .تمامی تزیینات بسته به سلایق شخصی افراد می باشد ،شخصی طرح ساده سفید را برای درب ورودی انتخاب می کند ،و یا اینکه درب چوبی کنده کاری شده از جنس بلوط با استفاده از نماد ها را انتخاب کند .در نوع مدرن ،درب چوبی نیز در طرح های منحنی ،دایره ای و نیم دایره ای ساخته می شود .درب های ورودی نماینگر طرح وسبک یک خانه در مقایسه با جهان خارج می باشد .

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.