درب ضد سرقت,روغن کاری درب ضد سرقت,روغن کاری لولای درب ضد سرقت,نحوه ی باز کردن قفل درب ضد سرقت,راشا در,نحوه تمیز کردن توپی قفل درب ضد سرقت

نحوه ی روغن کاری درب ضد سرقت

  • چهارشنبه 22 اسفند 1397
  • 4046 نفر

روغن کاری درب ضد سرقت کار زمان بری نیست اما می تواند عمر مفید درب و قفل ضد سرقت شما را مقدار قابل توجهی بالا ببرد.از درب های ضد سرقت به منظور بالا بردن ایمنی منازل و آپارتمان های مسکونی استفاده می شود. مراقبت از درب های ضد سرقت اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا موجب می شود درب دوام بیشتری پیدا کرده و در طول زمان زیبایی خود را حفظ کند. یکی از مهم ترین مراحل نگهداری از این نوع درب ها، روغن کاری می باشد.

نحوه ی روغن کاری درب ضد سرقت

روغن کاری درب ضد سرقت کار زمان بری نیست اما می تواند عمر مفید درب و قفل ضد سرقت شما را مقدار قابل توجهی بالا ببرد.

از درب های ضد سرقت به منظور بالا بردن ایمنی منازل و آپارتمان های مسکونی استفاده می شود. مراقبت از درب های ضد سرقت اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا موجب می شود درب دوام بیشتری پیدا کرده و در طول زمان زیبایی خود را حفظ کند. یکی از مهم ترین مراحل نگهداری از این نوع درب ها، روغن کاری می باشد.

دلیل گیر کردن کلید داخل قفل و سفت شدن زبانه قفل مسلما وجود گرد و غبار است. برای روان شدن قفل درب آپارتمان و حیاط و مغزی درب ضد سرقت می توانید اقدام به باز کردن آن و روغن کاری قفل درب ضد سرقت و درب حیاط کنید. با توجه به وجود گرد و غبار داخل مغزی قفل درب ضد سرقت به راحتی می توانید از پمپ هوای کوچک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

روغن کاری درب های ضد سرقت کار بسیار ساده ای است که برای انجام آن احتیاجی به دانش فنی در حوزه قفل و کلیدسازی ندارید. در صورتی که به طور منظم و در زمان های مناسب اقدام به روغن کاری درب ضد سرقت خود کنید، می توانید از بسیاری آسیب های جدی که ممکن است به درب شما وارد شود جلوگیری کرده و هزینه تعمیرات درب ضد سرقت را کاهش دهید.

در چه مواردی درب ضد سرقت احتیاج به روغن کاری دارد؟

برای اینکه تشخیص دهید درب ضد سرقت شما چه زمانی احتیاج به روغن کاری دارد، باید به صدای درب خود هنگام باز و بسته شدن گوش دهید. در صورتی که درب اصطلاحا صدای جیر جیر تولید می کند، یعنی زمان آن فرا رسیده است که لولا و قفل درب خود را روغن کاری کنید. یکی دیگر از علامت های نشان دهنده نیاز درب ضد سرقت به روغن کاری، به سختی باز و بسته شدن درب است.


نحوه تمیز کردن توپی قفل درب ضد سرقت و برطرف کردن گیر قفل درب ضد سرقت

ابتدا با پمپ هوای کوچک گرد و غبار داخل سیلندر قفل درب ضد سرقت را بگیرید.

با استفاده از اسپری روغن و ریختن آن داخل مغزی قفل درب ضد سرقت باعث روان شدن قفل شوید.

حال با چرخاندن کلید داخل مغزی به راحتی گیر قفل از بین می رود.

نحوه باز کردن مغزی قفل درب ضد سرقت و روغن کاری آن

ابتدای کار اقدام به باز کردن مغزی قفل درب  ضد سرقت با باز کردن پیچ آن کنید.

مرحله دوم در آوردن کل قفل درب ضد سرقت و اسپری کردن آن با روغن مخصوص است.

با روغن چرخ هم قسمت زبانه قفل را روان کنید.

حال نوبت جا انداختن قفل و مغزی قفل درب ضد سرقت مطابق ویدئو زیر است.

روغن کاری لولا درب ضد سرقت

برای روغن کاری لولا درب ضد سرقت، تنها کافی است تا از روغن به گونه ای استفاده کنید که کاملا در لولا نفوذ کند. به همین دلیل بهتر است روغن مخصوص را بر روی لولا اسپری کرده و یا از ظرف های مناسبی که دهانه باریکی دارند برای این کار استفاده کنید. حالا درب را چندین بار باز و بسته کرده و مطمئن شوید که صدای جیر جیر از بین رفته است. پس از اتمام کار با استفاده از یک دستمال کاغذی یا پارچه ای، روغن های اضافی و سایر آلودگی ها را از روی لولا تمیز کنید.

نکات مهمی که هنگام روغن کاری درب ضد سرقت باید در نظر داشته باشید

توجه داشته باشید در ابتدا، هنگام استفاده از روغن زیاده روی نکنید، زیرا تمیز کردن روغن های اضافی از روی درب ضد سرقت کار دشواری خواهد بود. بهتر است از میزان کمی روغن استفاده کرده و اگر نیاز بود کم کم مقدار روغن را افزایش دهید. نکته دیگری که حتما پیش از روغن کاری درب ضد سرقت باید در نظر داشته باشید، حساسیت های پوستی است. برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می کنیم حتما از دستکش برای روغن کاری درب استفاده کنید.

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.