تعمیر درب ضد سرقت,رگلاژ درب ضد سرقت,تنظیم درب ضد سرقت,نحوه ی رگلاژ درب ضد سرقت,راشا در

نحوه ی رگلاژ ، تعمیر و تنظیم درب ضد سرقت

  • یکشنبه 23 دی 1397
  • 4197 نفر

درب ضدسرقت نیز یکی از مواردی است که به شدت در صنعت ساختمان سازی رونق داشته و روز به روز روند رو به رشدی را تجربه می کند، زیرا امنیت بالا و همچنین زیبایی ظاهری باعث شده تا به یک امر حیاتی تبدیل شود. این نوع درب ها پس از مدتی استفاده و بنا به دلایل متعددی دچار مشکلاتی میشوند که نیاز به تعمیر درب ضد سرقت احساس میشود و چون درب های ضد سرقت دارای پیچیدگی های منحصر به فردی هستند،تعمیر و رگلاژ ان نیاز به تخصص داشته و افراد با تجربه با ابزار مخصوص این کار را انجام می دهند...

نحوه ی رگلاژ ، تعمیر و تنظیم درب ضد سرقت

یکی از بزرگترین دغدغه های امروزه زندگی شهری وجود امنیت و حریم خصوصی و نحوه ایجاد یک محیط امن برای ارامش بیشتر می باشد که افراد برای برطرف کردن نگرانی های خود حاضر به استفاده از ابزارهای مختلف هستند.

درب ضدسرقت نیز یکی از مواردی است که به شدت در صنعت ساختمان سازی رونق داشته و روز به روز روند رو به رشدی را تجربه می کند، زیرا امنیت بالا و همچنین زیبایی ظاهری باعث شده تا به یک امر حیاتی تبدیل شود.

این نوع درب ها پس از مدتی استفاده و بنا به دلایل متعددی دچار مشکلاتی میشوند که نیاز به تعمیر درب ضد سرقت احساس میشود و چون درب های ضد سرقت دارای پیچیدگی های منحصر به فردی هستند،تعمیر و رگلاژ ان نیاز به تخصص داشته و افراد با تجربه با ابزار مخصوص این کار را انجام می دهند.

عمل رگلاژ درب ضد سرقت بسته به نوع درب ضد سرقتی كه شما دارید بسیار متفاوت و نیازمند تجربه زیادی در كار بر روی درب ضد سرقت می باشد.

اهمیت بر طرف کردن مشکلات درب ضد سرقت:

برطرف كردن مشكلات درب ضد سرقت خود بسیار با اهمیت می باشد، چرا كه اگر به درستی درب ضد سرقت تعمیر نشود و به درستی بعد از تعمیر كار نكند، دلیل اصلی استفاده از درب ضد سرقت كه بوجود آوردن امنیت و آسایش برای اعضای خانواده است از بین می رود.

از جمله عیوب درب های ضد سرقت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

از کار افتادن قفل درب ضد سرقت
 

ایجاد ایراد در یراق الات درب ضد سرقت
 

خراب شدن و شکستن لولای درب
 

خراب شدن و از کار افتادن مغزی درب ضد سرقت
 

ایجاد گیر و خارج شدن از رگلاژ درب ضد سرقت و مشکل در بسته شدن ان
 

خرابی چشمی درب ضد سرقت که نیاز به تعویض دارد
 

پایین امدن کارایی دستگیره درب ضد سرقت و یا از کار افتادن ان
 

بروز خلل در مغزی قفل درب ها
 

نفوذ صدا از درب (درب های ضد سرقت عایق صدا هستند)

متاسفانه امروزه شمار زیادی از تولیدکنندگان درب های ضد سرقت بی توجه به اصول و استانداردهای لازمه اقدام به تولید بی کیفیت می کنند که در نتیجه پس از مدتی، این درب ها دچار نقص و مشکلات متعددی در سیستم عملکرد خود می شوند.گروه تولیدی راشا دُر ،با رعایت تمامی استاندارد های لازمه در زمینه ی تولید انواع درب ضد سرقت ، در خدمت مشتریان عزیز در تهران و کرج و تمامی شهرها می باشد.

ابزاری که برای تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت نیاز است

تعمیرات و رگلاژ درب ضد سرقت از جمله مواردی است که بدون دارا بودن دانش فنی و ابزار لازم نمی توان آن را اجرا کرد و یا به نتیجه مناسب و قابل قبول رسید ، به همین منظور توضیحات مختصری در این مورد ذکر می کنیم.

یکی از اساسی ترین و مهمترین ابزار تعمیرکار در این حوزه کاری ، دستگاه جوشکاری است که برای جا به جایی لولاها مورد استفاده قرار می گیرد و در مواردی نیز برای جوش زدن بخش های درب ضد سرقت که دچار شکستگی یا ایراد شده است استفاده می شود.

ابزار پر کاربرد بعدی چکش و میله آهنی در ابعاد ۵۰ سانتی متر است که برای بالا کشیدن درب و یا ایجاد ضربه در بخش هایی از درب ضدسرقت که دچار تو رفتگی شده است استفاده می شود و نقش اهرم و ضربه کمکی را ایفا می کنند.

برای بازکردن و تعویض قفل ضد سرقت از اچار و پیچ گوشتی مخصوص و لوازم جانبی دیگر که یک جعبه ابزار کامل را شامل می شود استفاده می شود که در شرایط های مختلف تعمیرکار به کار می گیرد.

چهارچوب درب ضد سرقت نیز در صورت ضربه در حین بستن و فشار ناشی از عدم رگلاژ ممکن است دچار اسیب های جزئی و کلی شود که با توجه به دانش فنی نیروی کار می توان این مورد را نیز بر طرف کرد.

یکی از نکاتی که لازم است به آن اشاره کنیم بحث عدم توجه افراد به موضوع رفع ایرادهای درب است که در گذر زمان آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد می کند که موجب می شود تا به جای تعمیرات مجبور تعویض کامل درب ضد سرقت شوید که این مسئله هزینه های زیادی را به خانوار وارد می کند.

بسیاری از مردم تصور می کنند که باید برخی مشکلات و ایرادها را تحمل کرد و به شرکت ها و تیم های کاری خدماتی اعتماد نکرد و هزینه ای برای بر طرف کردن نیاز پرداخت نکرد، زیرا این باور را دارند که این موارد ارزش هزینه کردن را ندارند در حالی که وارد شدن سرما در فصل زمستان و عبور صدا به خارج از منزل و گیر در باز و بسته شدن و مشکلات دیگری که ایجاد می شود تنها با رگلاژ درب ضدسرقت بر طرف می شود و آسایش و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد.

آیا رگلاژ درب ضد سرقت در انواع آن ممکن است ؟

از جمله دیدگاه های مطرح در بین افراد عادی و تعمیرکاران این زمینه ، این است که آیا تعمیر و رگلاژ درب ضدسرقت در انواع ترک ، چینی و ایرانی امکان پذیر است و چه تفاوت هایی در این امر وجود دارد.

این یک سوال مبهم نیست زیرا هر وسیله و ابزار ساخت دست بشر یک راه حل برای رفع مشکل در ان اندیشیده شده است و تنها تجربه و تخصص است که موجب می شود تا درصد بالایی از این ایرادات برطرف شود و در بحث دربهای ضد سرقت نیز این موضوع مشهود است و بدون شک تمامی دربهایی که به این شکل ساخته شده اند و از نظر امنیتی در سطح بالایی قرار دارند ، قابل تعمیر و رگلاژ می باشند.

تنها تفاوت در روش کار است که در رگلاژ درب های ضد سرقت چینی کار از ظرافت بیشتری برخوردار است که در نوع ترک آن این موضوع به سمت تخصصی بودن سوق داده می شود و در جنس ایرانی بحث نتیجه کار به متعلقات و بخش های مختلف به دلیل مراحل ساختی که داشته است ، بستگی دارد.

 

آموزش رگلاژ درب ضد سرقت

عوامل زیادی وجود دارد كه باعث بروز مشكلاتی می شود كه برای درب ضد سرقت اتفاق می افتد كه می توان این مشكلات را با به درستی و دقیق رگلاژ كردن درب ضد سرقت برطرف كرد.

از جمله مشكلاتی كه با رگلاژ درب ضد سرقت و بدرستی و دقیق انجام دادن رگلاژ حل می شود می توان از :

سروصدا كردن درب ضد سرقت هنگام باز و بسته شدن درب

گیر كردن درب ضد سرقت هنگام باز و بسته كردن درب

و بسیاری از موارد دیگر كه دو مورد بالا از مهترین مشكلاتی هستند كه با رگلاژ درب ضد سرقت به درستی و دقیق برطرف می شوند.

برای رگلاژ درب ضد سرقت مهمترین نكته دانستن دقیق مكان های لولا ها و فاصله آن ها از یكدیگر می باشد.

با توجه به درب ضد سرقت استفاده شده نوع رگلاژ درب ضد سرقت متفاوت می باشد به عنوان مثال درب ضد سرقت چینی دارای ریگلاژ بسیار پیچیده و سختی می باشند كه علاوه بر تعمیركار برای انجام ریگلاژ درب ضد سرقت به یک جوشكار برای جابه جایی و نصب لولا ها در درب ضد سرقت چینی نیاز می باشد.

تعمیركاری كه برای رگلاژ درب ضد سرقت به كار می گیرید باید كاملا دارای تجربه در كار و تعمیر و یا رگلاژ انواع مختلف درب های ضد سرقت باشند، چرا كه مهمترین نكته در زمینه رگلاژ درب ضد سرقت دانستن تعداد و فاصله های لولاها از همدیگر می باشند و باید به خوبی و دقیق با این درب ها آشنا باشند زیرا یكی از مهمترین قسمت های درب ضد سرقت لولای آنها می باشد چرا كه درب را محكم به چارچوب متصل می كند و دارای مقاومت بسیار بالایی می باشند.

هنگامی كه تمامی قطعات درب ضد سرقت به خوبی و دقیق و منظم در كنار هم قرار گیرند و بدرستی و دقیق و بدون هیچ مشكلی با هم كار كنند، در این صورت می توان گفت كه كار رگلاژ درب ضد سرقت بخوبی و درستی كامل انجام شده است.

هیچوقت اگر تجربه و دانش كافی در مورد رگلاژ درب ضد سرقت را ندارید، اصلا اقدام به رگلاژ نكنید و به هیچ وجه به درب ضد سرقت دست نزده و آنرا باز نكنید. یكی از شایع ترین مشكلات درب های ضد سرقت كه به مرور زمان برای این درب ها اتفاق می افتد همین امر رگلاژ كردن درب ضد سرقت می باشد.

رفع صدای درب ضد سرقت 

رفع صدای درب ضد سرقت با رگلاژ درست و اصولی برطرف می شود و نیازی نیست که نگران باشید، تنها کافی تا تعمیرکار تمامی نکات مربوط به تعمیر درب ضد سرقت را رعایت کند.

مراحل انجام متوقف کردن صدای جیرجیر درب

همان صدای جیرجیر  لولای در  کافی است تا اعصاب شما را به طور کل به هم بریزد. البته تعمیر آن نیز بسیار ساده است که خواندن این مطلب به شما در بر طرف کردن صدای جیر جیر در کمک زیادی خواهد کرد .

مرحله ی اول :

روغن روان کننده را روی لولای در اسپری کنید یا بمالید و چند بار بعد از آن در را باز و بسته کنید تا به خوبی داخل لولا برود. روغنی که استفاده می کنید، باید قابل نفوذ به لولاها باشد. همچنین می توانید از روغن دان مخصوص چرخ خیاطی استفاده کنید.

مرحله ی دوم:

اگر لولا هم چنان جیرجیر می کرد، آن را کامل درآورده و میخ های لولا را در بیاورید. به دنبال میخ هایی که گرد شده اند و دور صفحات لولا مانده اند، بگردید. این میخ لولا، در حقیقت صفحات لولا را روی هم نگه می دارد. با پیچ گوشتی بلند، میخ را در جهت حرکت عقربه های ساعت و نیز پادساعت گرد، بچرخانید تا در بیاید. مراقب باشید که سر نخورد و به بند انگشتان تان آسیب وارد نشود.

مرحله ی سوم:

میخ لولا را با سیم ظرفشویی کاملا بمالید. با این کار هر نوع خوردگی و یا کثیفی از روی میخ پاک می شود. سپس آن را در جای خود قرار دهید و روی آن روغن بمالید.

مرحله ی چهارم:

اگر میخ را روی یک سطح صاف بغلتانید، کج بودنش را تشخیص می دهید اگر کج بود، آن را روی زمین سیمانی گذاشته و با چکش صاف کنید.

مرحله ی پنجم:

رنگ و جرم های روی میخ را می توانید با سوزن یا هر شئ نوک تیز دیگر نیز پاک کنید.اگر میخ را با سمباده تمیز کنید، لولا خیلی بهتر تمیز و صاف شده و اصطکاکش کمتر می شود.

یکی دیگر از راه حل های آسان برای پاک کردن میخ لولا، استفاده از صابون است. سپس لولا را جا زده و چند بار در را باز و بسته کنید تا در نرم شود و جیرجیر نکند.

مرحله ی ششم:

زمانی که به لولا روغن می مالید، به طور پیوسته این کار را انجام دهید. مقداری روغن بمالید، در را باز کنید و ببندید و سپس دوباره به آن روغن بزنید. زمانی که صدای جیرجیر دیگر به گوش تان نمی رسید، می توانید میخ را کاملا سر جایش فرو کنید و مطمئن شوید به درستی در جایش قرار گرفته است.

تفاوت تعمیرات و رگلاژ درب ضد سرقت ترک و ایرانی

رگلاژ فاکتورهای زیادی را می طلبد تا نتیجه بخش باشد و یکی از موارد کلیدی ان دانستن نکاتی است که در هنگام اعزام تعمیرکار به محل می تواند کمک شایانی هم به فرد متقاضی هم سرویسکار درب ضد سرقت کند.

دربهای ضد سرقت در انواع و جنس ها و کیفیت ها و طرح های متنوع در کارگاه های صنعتی تولید و در بازار تقاضا عرضه می شود و متناسب با استاندارها و قطعاتی که در انها به کار رفته است و نحوه تولید که پیاده سازی شده است از نظر رگلاژ و تعمیرات متفاوت می باشند.

برای تنظیم درب ضد سرقت ترک ، تعمیرکار نیاز به تخصص و دانش و اطلاعات بیشتری دارد که بتواند کار را به نحو احسن پیش ببرد اما در نوع ایرانی ان به دلیل ساختار ساده تر با یک تخصص و تجربه قابل قبول میتواند کار را به سرانجام برساند.

البته این طور تصور نشود که رگلاژ درب ضد سرقت ایرانی کار ساده و پیش پا افتاده ای است که افراد عادی نیز از پس ان بر می آیند بلکه در بسیاری از قسمت های ان نکات کلیدی وجود دارد که به راحتی قابل حل نیست.

می توان این طور نتیجه گرفت که برای رگلاژ و تعمیر درب ضد سرقت جدا از نوع و مارک ان باید کار تخصصی انجام گیرد تا به نحو احسن ثمر بخش باشد.

نحوه تعمیر و تعویض قفل درب ضد سرقت

قفل هایی که در درب ضدسرقت به کار می روند دارای ساختار و مهندسی خاصی بوده اما این قفل ها در انواع مختلف موجود می باشند که این تفاوت ساختار در قیمت ان تاثیر گذار است و در زمان تعمیرات بنا به خواسته مشتری قفل درب ضد سرقت از تولیدی خریداری شده و برای تعویض به محل برده میشود.

در بحث تعویض قفل در ضد سرقت مهمترین بخش خارج کردن قفل خراب است که باید با احتیاط انجام شود تا اسیبی به بخش های مختلف وارد نشود و ایرادات بیشتر بعدی را به وجود نیاورد.

بعد از خارج کردن قفل درب با استفاده از پیچ بند نوبت به رگلاژ یراق می رسد و پس از ان قفل جدید جای گذاری شده و پیچ میشود.

یکی از مهمترین عواملی که سبب میشود تا تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت در اسرع وقت انجام شود بحث کارایی ان است زیرا این نوع درب ها به گونه ساختاردهی شده اند که در صورت از کار افتادن قفل و یا مغزی درب در بحث امنیتی دچار مشکل میشود.

قیمت تعمیر درب ضدسرقت بر اساس نوع درب و همچنین نوع قفلی که مشتری انتخاب می کند متغیر است ، زیرا قیمت قفل درب ضد سرقت ترک با قیمت درب ضد سرقت چینی متفاوت است.

نحوه تعویض مغزی قفل درب ضدسرقت

برای توضیح این بخش اجازه دهید ابتدا با مغزی درب های ضد سرقت آشنا شویم، به طور کلی در قفل درب ضد سرقت دو مغزی به کار می رود که بخش بالا را شببند و بخش پایینی را با مغزی ساده معرفی می کنند.

برای تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت  در قسمت شببند، ابتدا پیچ ها را باز کرده و پوکی همراه با کاسه رزت را خارج می کنیم سپس رزت را از قسمت پشت درب ضد سرقت خارج کرده و به قسمت مغزی قفل می رسیم.

پس از خارج کردن رزت ، پیچ مغزی که بر روی قفل ضدسرقت وصل شده است را باز کرده و مغزی قفل ضدسرقت را خارج میکنیم.

باید دقت کنید که در قسمت شببند ، مغزی از داخل خارج می شود پس برای تعویض مغزی درب ، ابتدا کاسه و پوکی را در داخل قفل ضدسرقت انداخته و پس از انداختن رزت پیچ ها را می بندیم ، برای قرار گیری دقیق مغزی باید دقت لازم صورت گیرد.

در مغزی پایین نیز عملیات تعویض به شکل بالا انجام میشود و تنها تفاوت ان این است که در تعویض مغزی قفل بالا ، کاسه و پوکی باهم بسته میشد اما در مغزی پایین ، کاسه به تنهایی و رزت با پوکی از پشت بسته میشود.

با توجه به نکاتی که در این بخش ذکر کردیم باید دقت کنید که تعویض قفل درب ضدسرقت و تعویض مغزی قفل ضدسرقت نیاز به دقت و تخصص بالایی دارد.

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.