درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

  • یکشنبه 9 دی 1397
  • 7435 نفر

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.

اجزای درب ضد سرقت

درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

 

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد. 

برای ساخت دربهای ضد سرقت از ورقه فلزی، قفل، یراق آلات (دستگیره، درکوب، چشمی، قفل پستچی) و همچنین ورقه ام دي اف با روکش طبیعی و گاه مصنوعی استفاده می‌شود و باید ویژگی های دیگری از قبیل آتش پاد بودن، عایقی برای گرما و سرما، رطوبت و صدا نیز باشند، درب های ضد سرقت علاوه بر این که امنیت خانه را در برابر سرقت تأمین می کنند و بايد در برابر وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی همچون زلزله و آتش سوزی مستحکم هستند.

درب  ضد سرقت می بایست به تناسب محل مورد استفاده با ویژگی های متفاوت انتخاب گردد. برای مثال می توان از درب های ساده فلزی که از دو لایه ورق سخت به ضخامت یک میلی متر در دو طرف درب و یک لایه عایق صدا و دما به عنوان لایه میانی در آپارتمان هایی که امکان ایجاد سر و صدا توسط سارقین به منظور تخریب درب امکان پذیر نمی باشد، استفاده نمود.

در مکان هایی مانند کارخانجات و کارگاه های خارج از شهر که سارقین امکان تخریب درب را به راحتی دارند باید از درب های ضد سرقت با ویژگی های خاص استفاده نمود تا امکان نفوذ سارقین پس از برش و تخریب لایه های سطحی درب به داخل ساختمان را غیرممکن سازند و در این گونه موارد نه تنها ضخامت لایه های فولادی در دو طرف درب به دو میلی متر افزایش می یابند بلکه لایه میانی نیز از طریق ایجاد شبکه مستحکم فولادی به همراه تزریق مواد ویژه ضد برش، ضد مته، ضد اسید و ضد تخریب در میان آن تقویت گردیده و از استانداردهای ویژه کیفیت این گونه درب ها برخوردار می گردد.

ویژگی که يك درب ضد سرقت باید دارا باشد می توان به پوشش روی درب اشاره نمود كه باید مناسب مناطق مورد استفاده خریداری شود،  اگر درب ضد سرقت قرار است در مکان های مرطوب یا مکان های صنعتی به کار برده شوند پوشش لایه بیرونی باید ضد رطوبت و ضد اسید باشند.


درب‌های ضد سرقت به گونه‌ای ساخته می‌شوند که به چند دلیل سرقت آن‎ها بسیار سخت است. مورد اول وزن بسیار زیاد و مورد دوم استفاده از ورقه‌های فلزی برای ساخت کلاف داخلی درب و قسمت میانی آن می‌باشد. 

به طوری کلی درب های ضد سرقت به دو گونه دیده می شوند و برای خرید در بازار وجود دارند که ویژگی های هر کدام نیز متفاوت می باشد. درب های فولادی ضد سرقت و یا openwork که مانند فولاد و یا آهن نرم می باشد و یک قطعه شیشه ی آب دیده در پشت پنل درب تعبیه شده است. نوع دیگر از درب های ضد سرقت درب هایی هستند که به صورت فایبر گلاس و یا چوبی دیده می شوند و ظاهری زیبا مانند سایر درب های عادی و مرغوب دارند اما ساخت و اجزای آن ها با درب های چوبی معمولی کاملآ متفاوت است. این گونه درب های دارای ترکیبی از چوب و فاز می باشند. در دو طرف درب ورقه هایی از فلز و یا آلیاژ فلز که دارای مقاوت زیادی باشد قرار داده می شود و روی آن با چوب های ورقه های ام دی اف و یا رنگ ها پوشانده می شود تا زیبایی و جلوه ی درب حفظ شود. هم چنین در بین و اطراف این ورقه های فلزی استفاده شده در درب های ضد سرقت با مواد عایقی هم چون پشم سنگ ها پوشانده می شود. این پشم سنگی که در درب های ضد سرقت استفاده می شود هم سبب می شود تا فلزاتی که در درب استفاده شده در برابر آسیب ها و قارچ ها ایمن بمانند و نیز هم درب ضد سرقت را دارای خاصیت عایق می کند به این صورت که درب های ضد سرق می توانند مانع از عبور صدا و یا حتی هوا شوند و باعث حفظ دمای مکان ونیز آرامش بیشتر شوند.

درب های ضد سرقت این قابلیت را دارند که می شود سطح امنیت آن ها را افزایش داد به این صورت که اجزای امنیتی و نیز سیستم های ضد سرقت را در انواع مختلف می توانیم به روی آن ها نصب کنیم. این سیستم های ایمنی دارای انواع مختلفی هستند و نیز ویژگی های متفاوتی را دارند و هر یک میزان امنیت خاصی را برای درب ها فراهم می کنند. برخی از این سیستم ها شامل قفل های کارتی، قفل های چشمی و نیز قفل های اثر انگشتی هستند که هر کدام دارای هشدار های مخصوص به خود می باشند و ازامنیت درب و نیز ساختمان محافظت می کنند. 

برای ساخت دربهای ضد سرقت از ورقه فلزی، قفل، یراق آلات (دستگیره، درکوب، چشمی و قفل پستچی) و همچنین ورقه MDF با روکش طبیعی و گاه مصنوعی استفاده می‌شود. در زیر به تفکیک به این اجزاء اشاره خواهیم داشت.

چهارچوب درب ضد سرقت

 

چارچوب درب‌های ضد سرقت عموما از ورقه فلزی ۱٫۵  الی ۲ میلی‌متر ساخته می‌شود و با رنگ پودری الکترواستاتیک رنگ شده و در دمای ۲۲۰ درجه حرارت داده شده که این کار باعث می‌شود رنگ چهارچوب مقاومت بسیار بالایی پیدا کند و به اصطلاح ضد خش شود. این چهارچوب‌ها  عموما در قطر ۱۸ سانتی‌متر برای درب‌های ضد سرقت تولید می‌گردند. طول و عرض چهارچوب‌های ضد سرقت عموما در سه اندازه (۱۱۰-۱۱۵-۱۲۰) طول *۲۲۰ عرض و برای چهارچوب‌های تخت و ضد سرقت تمام MDF فقط با اندازه ۱۲۰*۲۲۰ سانتی‌متر تولید می شود. 

 

زوار لاستیکی: بر روی تمامی چهارچوب‌ها به جهت جلوگیری از عبور هوا، گرد و غبار و صدا از بین چهارچوب و لنگه درب طراحی شده است.

بدنه چهارچوب: از ورق فلزی دو میلی‌متری بسیار مستحکم ساخته شده و با رنگ کوره (الکترو استاتیک) رنگ آمیزی شده است.

قاب زبانه: از جنس استیل و بسیار قوی به جهت نگهداری زبانه قفل بری درب‌های ضد سرقت و معمولی استفاده می‌شود. در درب‌های ضد سرقت در چهار                     نقطه  تعبیه شده است.

ریل موقت: جهت نگهداری ساختار چهارچوب در ابعاد طراحی شده برای لنگه جهت نصب دقیق چهار چوب استفاده می‌گردد.

فضای خالی برای ثابت نگه داشتن چهار چوب بر روی دیوار: که بصورت معمول با آجرهای دیوار قابل چفت شدن می‌باشد.

لولا: برای درب‌های ضد سرقت از چهار عدد لولا استفاده شده است و تا ۹۰ درجه باز شدن لنگه قابل مشاهده نمی‌باشد.

کناف و ورق فلزی میانی

 

این دو قسمت عمدتا با ورقه فلزی ۱٫۵ میل کاملا مقاوم ساخته شده و در شرایط مشابه چهارچوب رنگ می‌شوند. درب‌های ضد سرقت معمولا داخل لنگه درب، یک ورق فلزی بسیار مقاوم دارند که عملا احتمال هر گونه نفوذ با هر نوع وسیله‌ای را غیرممکن می‌کند و در صورت غیرممکن کردن با نهایت تاخیر روبه رو می‌کند. همچنین در مورد کناف لازم به ذکر است که در اصل پنل‌های گچی هستند که در ابعاد و ضخامت‌های گوناگون ساخته می‌شوند. در حین ساخت این پنل‌ها سعی می‌شود مخلوط گچ به همراه هوا به صورت فشرده بین دو سطح مقوایی وارد شود که به سبکی، استحکام و ایجاد عایق حرارتی، صوتی و برودتی با استفاده از عایق‌های پشم سنگ و پلی استایرن پنل کمک شایانی کند.

با توجه به اینکه درب‌های ضد سرقت بسیار سنگین هستند، استفاده از ورق فلزی ۱٫۵ میل برای ساخت چهارچوب باعث بالاتر رفتن مقاومت چهارچوب جهت نگهداری درب می‌شود. در غیر این صورت درب پس از مدتی نشست کرده و از حالت رگلاژ خارج می‌گردد. استفاده از ورق فلزی ۱٫۵ میل برای ساخت کناف داخلی و صفحه میانی، باعث سنگین شدن درب می‌شود و احتمال این که سارق بتواند درب را از لولا خارج کند را به حداقل می‌رساند. در زمینه صفحه میانی نیز لازم به ذکر است که در صورتی که سارق موفق به شکستن روکش MDF درب شود، به صفحه فلزی بر می‌خورد که خم کردن این صفحه، علاوه بر طاقت فرسا بودن، سر و صدای بسیاری نیز به دنبال دارد و موجب بالا رفتن ریسک سارق می‌شود.

روکش MDF یا مصنوعی درب ضد سرقت

 

روکش‌های درب‌های ضد سرقت با توجه به شرکت و کشور تولیدکننده متفاوت خواهد بود. عموما روکش‌های MDF چوب طبیعی که در برترین مدل‌های آن‌ها را در درب‌های ساخت ترکیه مشاهده می‌کنیم دارای قیمت و کیفیت بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های با روکش مصنوعی و عموما شفاف هستند که عمدتا تولید کشور چین می‌باشند و در واقع رده ارزان قیمت این درب‌ها را در در بازار در اختیار دارند.

 

قفل و دستگیره درب ضد سرقت

 

قفل‌های استفاده شده بر روی درب‌های ضد سرقت نیز بسته به ترک، چین و ایرانی بودن درب‌ها متفاوت است. در این رده نیز قفل‌های ساخت ترکیه به دلیل برخورداری از بالاترین استانداردهای اروپا نسبت به مدل‌های چینی از طول عمر و کیفیت بیشتری برخوردار خواهند بود. برای مثال عدم زنگ زدگی و رتگ خوردگی و رنگ رفتگی از جمله معیارهای اصلی قفل و دستگیره‌ها به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که هر درب دارای دو قفل مجزا می‌باشد.

قفل پستچی و چشمی

 

جهت امنیت بیشتر ساکنین می‌توان از قفل پستچی بر رو هر درب استفاده نمود که در صورت انجام این کار، درب تنها به اندازه ۱۰ سانتی متر باز شده و امنیت ساکنین تامین می‌گردد. همچنین نصب چشمی بر روی اینگونه درب‌ها از موارد دیگری است که مشتریان خواهان آن هستند که در این صورت نیز چنین امکانی در راستای تعبیه چشمی به عنوان یک فاکتور مهم امنیتی بر روی درب‌های ضد سرفت وجود خواهد داشت.

 

زنجیر درب

 

 یکی از اجزای اختیاری درب ضد سرقت، زنجیر درب است، این باعث می‌شود که درب را کمی باز کنید و شخصی که پشت درب است را به راحتی ببینید.

 

آلارم های هشدار دهنده

 

آلارام ها یک سری هشدار برای کاربران درب های ضد سرقت می باشند که مواردی که به امنیت درب های ضد سرقت آسیب وارد خواهند کرد را عنوان می کنند. از جمله ی این آلارمها می توان به هشدار باز بودن درب، هشدار های نتیجه ی فشار و یا جا به جایی به روی درب و … اشاره کرد.

درب های ضد سرقت راشا ،به دلیل استفاده از متریال خوب و با کیفیت ، بالاترین امنیت را برای شما به ارمغان می آورد.

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.