درب ضد سرقت,انواع رویه درب ضد سرقت,بهترین رویه درب ضد سرقت,راشا در

انواع رویه درب ضد سرقت

  • جمعه 21 دی 1397
  • 5093 نفر

در ایران معمولاً رویه های متفاوت و متنوعی بر روی درب های ضد سرقت نصب می شود این در حالی است که مشتریان اغلب به این تنوع توجه زیادی ندارند و این به خاطر عدم اطلاعات دقیق در مورد درب ضد سرقت می باشد...

انواع رویه درب ضد سرقت

در ایران معمولاً رویه های متفاوت و متنوعی بر روی درب های ضد سرقت نصب می شود این در حالی است که مشتریان اغلب به این تنوع توجه زیادی ندارند و این به خاطر عدم اطلاعات دقیق در مورد درب ضد سرقت می باشد.

 یکی از ویژگی های منحصر به فرد درب های ضد سرقت سفارشی همانطور که از نام آن پیداست، امکان سفارش درب بر اساس خواسته ها و سلیقه های شماست. تنوع بسیار زیاد درب های ضد سرقت باعث شده تا دست مشتریان برای انتخاب دربی مناسب با طراحی دکوراسیون منزل‌شان باز باشد. در مقاله امروز می توانید با تفاوت رویه و روکش های متنوع درب های ضد سرقت آشنا شوید.

طبیعتا بیشترین میزان تفاوت در طراحی این درب ها را می توان به رنگ و روکش آنها نسبت داد که سبب بوجود آمدن طرح های متنوعی از این درب های امنیتی شده است. بطور کلی انواع رویه های درب ضد سرقت را می توان به دسته بندی های زیر تقسیم بندی نمود.

۱-رویه برجسته لوکس :

 

درب ضد سرقت لوکس

این نوع رویه ها از ام دی اف 8 یا ۱۰ میلی متر با رویه چوب راش یا گردو و اضافه کردن و چسباندن پروفیل های روکش شده درست می گردد، سپس رویه درب با رنگ پلی اورتان و یا پلی استر رنگ آمیزی می گردد و معمولاً در درب های ضد سرقت ترک رویه سمت داخل از نوع برجسته انتخاب می گردد و طرح رویه درب سمت داخل ساختمان از نوع سی ان سی انتخاب می گردد. این رویه ها بدلیل برجستگی زیاد و طرحهای کلاسیک برای معماری ساختمانهای با طرح کلاسیک مناسب است و قیمت بالاتری نیز رادارا می باشد.

۲-رویه برجسته اکونومی :

 

درب ضد سرقت اکونومی

ابتدا ام دی اف با روکش راش یا گردو روکش شده سپس قطعاتی از ام دی اف با طرحهای مختلف که با دستگاه سی ان سی طرح داده شده روی ام دی اف اصلی چسبانده می شود، رویه درب ضد سرقت با رنگ پلی اورتان یا پلی استر نقاشی می گردد، ضخامت ام دی اف رویه درب در این حالت معمولاً ۸ میلی متر است و طرح رویه درب سمت داخل ساختمان از نوع سی ان سی انتخاب می گردد.

۳- رویه درب ضد سرقت CNC :

 

درب ضد سرقت سی ان سی

روکش چوب درب ضد سرقت سی ان سی ابتدا ام دی اف ۸ میلی متر با روکش راش یا گردو روکش شده سپس در دستگاه سی ان سی طرحهای مختلف روی آن حکاکی می شود، سپس رویه درب باریک پلی اورتان یا پلی استر نقاشی می گردد و معمولاً طرح رویه درب سمت داخل ساختمان از نوع سی ان سی انتخاب می گردد وبرای پروژه های متوسط و طرحهای مدرن معماری مناسب است.

۴-رویه دربهای ضد سرقت نوع PVC :

 

درب ضد سرقت پی وی سی

در این حالت ابتدا ام دی اف ۸میلیتری خام در دستگاه سی ان سی قرارگرفته و انواع طرحهای سی ان سی روی آن حکاکی می گرددسپس ام دی اف را در دستگاه ممبران پی وی سی که معمولا دارای طرح چوب است پرس میگردد.

۵-رویه های درب ضد سرقت نوع ملامین :

ام دی اف این نوع رویه ها معمولا”دارای ضخامت ۵یا ۸ میلیمتر بوده که یک ورق نازک ملامین روی آن پرس می گرددسپس می توان روی داخل شیارها باریک رنگ شاپن پوشیده می شود .

همه رویه های درب های ضد سرقت ذکر شده از زیبایی های خاص خود برخوردار هستند که البته هر یک از آنها ممکن است به لحاظ سلیقه‌ای از نظر شما تفاوت های زیادی  داشته باشند؛ اما بد نیست نگاهی هم به مزایا و معایب فنی این رویه ها بیندازیم.

همواره برای انتخاب برتر نوع رویه، مدل برجسته لوکس را به شما پیشنهاد می دهیم و بعد از آن مدل برجسته اکونومی می تواند گزینه مناسبی باشد.
یکی از ویژگی های بسیار مهم رویه های برجسته اکونومی، لوکس و CNC امکان رنگ آمیزی مجددشان در اثر رسیدن هرگونه آسیب به آنهاست، چراکه این رویه های از جنس روکش چوبی می باشند.
اما می رسیم یه رویه PVC که استفاده از آنها در مناطق گرمسیر و با دمای بالا بدلیل احتمال جدا شدن MDF از PVC توصیه نمی شود؛ بعلاوه لازم بذکر است که رویه های این نوع درب ها صنعتی هستند لذا در صورت وارد شدن هر نوع آسیبی به آنها امکان رنگ آمیزی مجدد رویه وجود ندارد! اما با توجه به صنعتی بودن این نوع رویه، شاید بهترین انتخاب درب برای خانه هایی که در شهرهای با رطوبت بالا قرار دارند، همین نوع PVC باشد.

امروز افزایش بسیار محسوس روکش و رویه درب های ضد سرقت به حدی است که حتی گاهی سازندگان این درب ها نیز قابلیت تشخیص روکش و رویه های طرح جدید را از مدل های قدیمی آنها ندارند! بد نیست به این نکته هم اشاره داشته باشیم که شمار زیادی از روکش های درب ضد سرقتی که در بازار کشور ما وجود دارد از کشورهای اروپایی که در راس آنها باید به ترکیه اشاره کنیم، وارد می شوند.

این روزها بیش از همه روکش های طرح چوب گردو و بلوط آمریکایی بیش از سایر انواع روکش ها مورد توجه هستند چراکه زیبایی این نوع طرح چوب به اندازه ای است که حتی تنها با یک رنگ سبک و ساده می توانید شاهد دربی بسیار زیبا با نمایی خارق العاده باشید.

روکش های درب های ضد سرقت موجود در بازار را نیز می توان به دسته بندی های زیر تقسیم کرد:

لمینت: شباهت چشمگیر آن به روکش های چوبی و مقاوت بسیار زیادش در برابر اشعه های مضر خورشید را می توان بزرگترین مزیت های آن دانست.

پرینت: به صورت چاپ شده بر روی روکش های MDF ساخته می شود.

گردوی طبیعی: کیفیت بسیار بالایی دارد که با توجه به وجود رگه های زیاد چوب در آن، گاها از محبوبیت بیشتری نسبت به راش طبیعی نیز برخوردار است.

هایگلاس: یکی از انواع روکش های MDF است که در عین مقاوم بودن، بسیار سبک نیز هست.

راش طبیعی: معروف ترین روکش موجود در بازار ایران است که از چوب مرغوب راش طبیعی تهیه می شود.

هات پرس: ارزان قیمت ترین نوع رنگ و روکش درب ها است که محبوبیت چندانی در میان مشتریان ندارد!

شرکت راشا دُر تولید کننده ی انواع  درب‌های ضد سرقت در تهران ، کرج و دیگر شهرستانها آماده خدمت‌رسانی به مشتریان گرامی در اين زمینه  می باشد.

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.