قفل درب ضد سرقت,کپی کردن کلید درب ضد سرقت,قفل اثر انگشتی,قفل کارتی

باز کردن قفل درب ضد سرقت و کپی کردن کلید درب ضد سرقت

  • سه شنبه 18 دی 1397
  • 8191 نفر

قفل درب ضد سرقت ؛ این روزها در اکثر ساختمان های نوساز از درب ضد سرقت به عنوان یک سیستم امنیتی استفاده میشود . درب ضد سرقت افزایش امنیت خود را مدیون اجزای ایمن خود از جمله قفل درب ضد سرقت ، لایه های متعدد رویه درب ضد سرقت و … است ...

باز کردن قفل درب ضد سرقت

 پرسشی  که معمولا توسط خریداران درب ضد سرقت پرسیده می شود این است که آیا قفل درب ضد سرقت قابل باز کردن هستند ؟

قفل درب ضد سرقت ؛  این روزها در اکثر ساختمان های نوساز از درب ضد سرقت به عنوان یک سیستم امنیتی استفاده میشود . درب ضد سرقت افزایش امنیت خود را مدیون اجزای ایمن خود از جمله قفل درب ضد سرقت ، لایه های متعدد رویه درب ضد سرقت و … است .

قفل دیجیتال اثر انگشتی

این نوع  قفل دیجیتال قابلیت نصب روی انواع درب ضد سرقت را دارند. نصب این نوع قفل اثر انگشتی هیچ نوع تداخلی با سیستم قفل درب ضد سرقت و مغزی ندارد . در این نوع از قفل درب ضد سرقت در ابتدا باید هر تعداد اثر انگشتی که لازم است در حافظه ذخیره شود . باید این را در نظر بگیریم که این نوع قفل اثر انگشتی فقط با اثر انگشت باز میشود و هیچ کلیدی ندارد .

قفل دیجیتال کارتی

از قفل دیجیتال کارتی بیشتر در جاهایی که نیاز به امنیت بالا دارند مثل هتل ها ، شرکت ها و سازمان ها و.. استفاده میشود . قفل دیجیتال کارتی درب ضد سرقت دارای دارای قابلیت های زیادی می باشد که از جمله میتوان به این مواارد اشاره کرد : کد پذیری ، هشدار به صاحب خانه در صورت باز بودن درب ضد سرقت ، دارا بودن سیستم کنترل مرکزی، دو عدد کلید یدکی به منظور استفاده در مواقع  ضروری و امکان از کار انداختن کارت در صورتی که کارت گم شود.

قفل درب ضد سرقت کلیدی

این نوع قفل درب ضد سرقت از جمله معمولی ترین و در دسترس ترین و پر استفاده ترین  نوع قفل ها میباشد . هر درب ضد سرقت یک کلید کارگری دارد و یک سری کلیدهای اصلی . این نوع دسته بندی زمانی مفید است که یک ساختمانی در هنگام ساخت و ساز رفت و آمد افراد متفرقه در آن زیاد است .

در این زمان میتوان از کلید کارگری استفاده کرد و بعد از مستقر شدن افراد خانواده و تمام شدن کارهای ساختمانی می تواند از کلیدهای اصلی استفاده کرد . و به این شکل افراد غیر مجاز دیگر اجازه ورود ندارند چون دیگر کلیدهای کارگری اعتبار ندارند .کلید درب ضد سرقت از نوع کلید کامپیوتری میباشند که معمولا امکان ساخت از روی آنها وجود ندارد . در صورتی هم که قابل ساخت باشند مدت زمان زیادی طول میکشد و معمولا کار کلیدسازهای حرفه ای است . و همانطور که می دانیم یکی از مهمترین شاخص ها برای سارقان زمان است .پس یکی از دلایلی که به درب های ضد سرقت میشود بیشتر از درب های معمولی اطمینان کرد فقط به این علت نیست که کلید آنها کامپیوتری است و امکان کپی کردن نیست بلکه بیشتر به این خاطر است که این کلیدها بسیار سخت تر کپی میشوند و زمان طولانی برای کپی نیاز دارند .

اما اگر بخواهیم پاسخ دقیقی به این پرسش بدهیم که آیا قفل درب ضد سرقت را می توان باز کرد یا نه ؟ باید به این نکات اشاره کنیم که :

حالت اول

در صورتی که درب ضد سرقت را فقط ببندید:

زمانی است که درب ضد سرقت قفل نشده و فقط بسته شده است یا به عبارت دیگر فقط زبانه در که با دستگیره عمل می کند درگیر است و بقیه زبانه های قفل دیجیتال درب ضد سرقت درگیر نیستند. در این وضعیت به راحتی همانند سایر درب های قدیمی درب را باز کرد.البته باید به این نکته توجه شود که درب های ضد سرقت دارای لاستیک درزگیر هستند و اگر خوب رگلاژ شده باشند درز کمتری نسبت به درب های کلاسیک قدیمی دارند پس مشخصا باز کردن درب ضد سرقت با این روش ها نسبت به درب های معمولی کمی مشکل تر و زمان بیشتری  نیاز دارد .

حالت دوم

در صورتی که درب ضد سرقت را قفل کنید:

در شرایطی است که درب ضد سرقت را قفل کرده باشید که در این صورت کار سخت تر میشود چون حتما باید یک فرد حرفه ای قفل درب ضد سرقت را باز کند که البته این کارنیز به راحتی انجام نمیشود و زمان بر است و از عهده هر کسی هم بر نخواهد آمد. مثلا طبق بررسی ها یک فرد حرفه ای بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان لازم دارد تا قفل درب ضد سرقت را باز کند و البته این زمان تحت تاثیر عوامل متعددی مثل تعداد زبانه های قفل درب ضد سرقت است .

با توجه به تمام این موارد برای درب های ضد سرقت مغزی های قفل زیادی وجود دارد که برحسب هزینه مورد نظر و امنیت درخواستی می توان دربهای ضد سرقت و قفل های متعددی را انتخاب کرد .

حال دو سوال جدید ممکن است در رابطه با باز کردن قفل درب ضد سرقت به ذهن شما خطور کند:

1-پس تعداد زبانه ها چه تاثیری در امنیت درب ضد سرقت دارند واگر موثر هستند تا چه حد؟

2-پس اگر بتوان قفل درب های ضد سرقت را نیز باز کرد چه فرقی بین درب ضدسرقت و یک درب معمولی وجود دارد؟

اول باید بدانیم که این درب ها ی پیش ساخته را در سایر کشورها به نام درب ایمن می شناسند که معادل واژه security doors می باشد .شاید نام درب ضد سرقت که معادل واژه anti theft doorاست توقعی در ما از این درب ایجاد کرده باشد که دور از واقعیت است .

مهمترین عامل در ایمن کردن این درب های پیش ساخته نسبت به سایر درب ها این است که قفل و لولای درب در فلز جاگذاری شده است و احتمال شکسته شدن درب بر اثر ضربه از قسمت قفل و لولا بسیار پایین می باشد.(البته در صورتی که استانداردها در ساخت درب ضد سرقت رعایت شده باشد)

واین در حالی است که طبق اطلاعات به دست آمده از مشتریانی که متاسفانه منزل آنها به سرقت رفته است اکثر سرقتها در زمان بسیار کوتاه و از طریق شکستن درب از سمت قفل است و سارقان زمانی را صرف باز کردن قفل نخواهندکرد. بنابراین اتصال قفل درب و لولا ها به ساختارهای فلزی از اهمیت بیشتری نسبت به زبانه های قفل ها برخوردار هستند. چون چه هم زبانه ها از بالا و پایین درگیر شده باشند چه نه درب بر اثر ضربه شکسته نخواهد شد و باز سارقان به سمت شکستن و یا اهرم کردن درب از قسمت قفل اقدام خواهند کرد پس به نظز نگارنده اگر دربها دارای دو قفل مجزا باشند در صورتی که سارق زمان و توانایی برای باز کردن قفل ها را هم داشته باشد زمان از 30تا 45 دقیقه به 60تا 90دقیقه خواهد رسید هرچند این دو قفل تعداد زبانه هایی کمی هم داشته باشند.

پس با توجه به صحبتهای اخیر در مورد باز کردن قفل درب ضد سرقت  معلوم  شد اولویت اول جهت بالا بردن امنیت این است که درب قابل شکستن و یا اهرم کردن از طرف قفل و لولا نباشد.

کپی کردن کلید درب ضد سرقت

یکی از اولین و مهمترین سوالاتی که معمولا مشتریان و خریداران درب ضد سرقت از فروشندگان میپرسند این است که آیا کلید های درب ضد سرقت قابل کپی و ساخت  هستند یا خیر؟ 

باتوجه به پیکربندی سیلندرهای قفل و توپی و همچنین کلید های آنها و واردکننده محصول این سوال پاسخ های متفاوتی را دارا میباشد. اما در بیش از 85 درصد سیلندر های بکار رفته در درب های ضد سرقت چینی موجود در بازار ایران جواب این سئوال شما میتواند مثبت باشد  و میتوان از کلید ها کپی برداری کرد چون  این نوع سیلندر ها از کلید ها کامپیوتری  معمولی  برخوردار بوده و به راحتی قابل ساخت می باشند .گروه تولیدی راشا دُر ازسیلندر های مرغوب و درجه یک  ساخت ترکیه و حتی سیلندرهای  داخلی که قابلیت ساخت و کپی برداری ندارند  در درب های ضد سرقت راشا  بهره گیری نموده است . 

اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند ، چگونه می‌توان درب را باز کرد؟

در درب‌های ضد سرقت به منظور بالا بردن امنیت ساختمان و جلوگیری از ورود سارقین به داخل ساختمان، از قطعات مختلفی نظیر ورقه‌های فولادی و یا قفل‌های مخصوص بکار می‌رود. در دربهای ضد سرقت از انواع قفل‌های ۷ زبانه، قفل‌های مولتی سیستم چهارده زبانه، قفل چنگکی و یا قفل هوشمند برقی یا الکترونیکی استفاده می‌شود. بنابراین با وجود قطعات مختلف محافظتی و قفل‌های مخصوص بکار رفته در درب‌های ضد سرقت، تنها راه حل، باز کردن درب از طریق قفل آن است. بنابراین اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند ، شما نمی‌توانید از طریق ترفندهایی که برای باز کردن قفل درب‌های معمولی بکار می‌رود، قفل درب‌های ضد سرقت را نیز باز کنید.
تنها راه باز کردن انواع دربهای ضد سرقت، تعویض قفل و یا باز کردن قفل توسط کلید ساز است. زیرا کلید ساز در عین حال که فرد مختصصی در این زمینه است، از ابزارهای مخصوصی نیز برای باز کردن درب‌های ضد سرقت استفاده می‌کند. بنابراین اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند ، با دستکاری قفل درب آسیب بیشتری به آن وارد نکنید و از کلیدساز حرفه‌ای که نزدیک ساختمان شماست کمک بگیرید.

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.