درب ضد سرقت,درب ضد سرقت چینی,معایب درب های ضد سرقت چینی,تفاوت درب ضد سرقت چینی و ترک,راشا در

همه چیز درباره ی درب ضد سرقت چینی

  • شنبه 15 دی 1397
  • 4636 نفر

حتما شما تبلیغات دربهای ضد سرقت چینی را در سطح شهر و با در اینترنت مشاهده نموده اید . مهمترین دلیل استفاده از درب ضد سرقت چینی توسط پیمانکاران قیمت پایین این درب ها می باشد . اما این سوال را باید پرسید که فقط قیمت مهم است ؟

درب ضد سرقت چینی

 

درب ضد سرقت چینی

 

حتما شما تبلیغات دربهای ضد سرقت چینی را در سطح شهر و با در اینترنت مشاهده نموده اید . مهمترین دلیل استفاده از درب ضد سرقت چینی توسط پیمانکاران قیمت پایین این درب ها می باشد . اما این سوال را باید پرسید که فقط قیمت مهم است ؟

برای مثال در یکی از این سایتها گفته شده درب ضد سرقت چینی به همراه 2 سری کلید کامپیوتری ، نوار درزگیر دور درب ، زنگ نصب شده روی درب ، چشمی ، قفل های 18 زبانه و دستگیره کلاسیک تنها به قیمت *** تومان . خوب حالا خریداری که فقط به فکر قیمت باشد این برایش بهترین گزینه است . اما همین خریدار اگر این مطلب را به دقت بخواند حتما نظرش تغییر خواهد کرد .

درب هاي ضد سرقت فلزي كه در بازار و بين مصرف كننده ها به درب ضد سرقت چيني معروف است جزو بي كيفيت ترين درب هاي بازار ميباشد و ساخت كشور چين است.كيفيت اين درب ها به قدري پايين است به طوري كه اصلا جزو درب ضد سرقت نميتوان ان را به حساب اورد چون ضمن استفاده از مواد بي كيفيت . خبري از فوداد در ان نيست وورق اهني كه در انها استفاده شده در بهترين حالت استقامت لازم را در برابر ضربات وفشار هاي وارده در مواقع لازمه بر خوردار نمي باشد و راهكارهايي كه سازنده هاي اين گونه درب ها براي بالا بردن استقامت آن در برابر ديلم به كار برده اند (قفل چنگكي – قفل مركزي) بي تاثير بوده و باكيفيت ترين درب ضد سرقت چيني هم خلاف قيافه فريبنده كه دارد استقامت لازم را ندارد.ونيز با توجه به بالارفتن قيمت دلار ديگر توحيه اقتصادي براي خريد اين گونه درب هاي ضد سرقت ارزان وجود ندارد.

 

مشخصات فنی در ضد سرقت چینی:

 

این نوع درب ها دارای ۴ عدد لولا بوده که همان گونه که اشاره نمودیم، به صورت مخفی اجرا شده و قابلیت ریگلاژ را نیز دارا می باشند. هم چنین بر روی آن یک عدد چشمی و زنگ نصب گردیده و علاوه بر دستگیره های زیبا دارای قفل شب بند نیز می باشند.

این درب ها سیستم قفل جالبی دارند که با چرخاندن کلید به صورت همزمان ۱۳ زبانه از ۴ جهت وارد چارچوب می گردند. هم چنین این درب ها دارای ۷ عدد کلید کامپیوتری بوده که از این تعداد کلید، ۲ عدد معروف به کلید کارگری هستند. این دو کلید در زمان ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته و ۵ کلید دیگر نیز به عنوان کلیدهای اصلی این درب استفاده می گردند.

 

 مشخصات کلی درب ضدسرقت چینی:

 

این درب ها دارای چارچوبی به ضخامت ۱۲ سانتی متر بوده و ورق آن ها ۱ میلی متر قطر دارد. لنگه ی درب نیز ۷۰ میلی متر ضخامت داشته و نمای کلی درب از ورق استیل است که دارای ضخامت ۱٫۲ میلیمتر می باشد. هم چنین روکش درب از رنگ پوری الکترواستاتیک است که دارای طرح MDF می باشد.

 

هم چنین جنس پاشنه ی درب از ورق استیل ضدزنگ بوده و ساختار داخلی آن از ورق استیل به صورت یکپاچه با پل های استحکام دهنده تشکیل گردیده است.

 

اندازه های استاندارد درب های ضد سرقت چینی:

درب های تک لنگه = ۱۰۵ * ۲۰۵ سانتی متر و ۱۰۵ *۲۱۰ سانتی متر

درب های دو لنگه = ۱۲۰ *۲۰۵ سانتی متر و ۱۱۷* ۲۰۵ سانتی متر

 

معایب درب های ضد سرقت  چینی :

 

درب های ضد سرقت چینی

به دلیل استفاده از صفحات فلزی بسیار نازک و با ضخامت کم نمی تواند مقاومت درب ضد سرقت ایرانی و یا درب ضد سرقت ترک را داشته باشد و با ضربات بسیار معمولی دچار فرو رفتگی خواهد شد . نوار درزگیری که در اطراف درب چشبانده شده است با چند بار باز و بسته شدن از روی چهارچوب جدا شده و به ناچار خودتان باید تمام نوار درزگیر را جدا کنید . رنگ های استفاده شده به علت نا مرغوب بودن دچار ریختگی می شود .

زنگ هایی که بر روی برخی مدل های درب ضد سرقت چینی نصب شده است

زنگ هایی که بر روی برخی مدل های درب ضد سرقت چینی نصب شده است دارای صدای بسیار پایین بوده و حداکثر تا 2 ماه از زمان استفاده دیگر کارایی نخواهد داشت .

اما مهمتر از همه قفل و یراق آلات این درب ها است

. دستگیره درب ضد سرقت چینی چون از مواد اولیه نامرغوب ( یا ضایعاتی ) ساخته شده است در ماه های اولیه مصرف دچار شکستگی شد و شما ناچار به خرید دستگیره جدید برای درب خود هستید ( شرکتهای فروشنده درب ضد سرقت چینی در ایران ادعای ضمانت چند ماه برای این دربها می کنند ولی در زمان نیاز پاسخگوی شما نخواهند بود ) .

قفلی که روی این دربهای بی کیفیت نصب می شود

فاقد هر گونه کارایی در زمان مورد نیاز است . در موارد بسیاری دیده شده که افراد به دلیل عمل نکردن صحیح قفل و دستگیره درب ضد سرقت چینی در داخل خانه محبوس شده و با کمک نیروهای آتش نشان می توانند از منزل خارج شوند . در هنگام قفل کردن به سختی کلید در داخل قفل به حرکت در می آید و باید از قفل های جدید استفاده کرد.


 

تفاوت درب ضد سرقت ترك و چيني

 

تفاوت ظاهري

 

1- چهارچوب

چهارچوب دربهای ضد سرقت چینی به صورت تخت بوده و اختلاف کمی بین سطوح بیرونی و لنگه درب وجود دارد، در حالی که این اختلاف در دربهای ضد سرقت ترک بیشتر می باشد.

2- لولا

لولاهای دربهای ضد سرقت ترک از سمت داخل قابل مشاهده بوده و کاملاً مشخص اما لولاهای دربهای ضد سرقت چینی مخفی است، نه از داخل و نه از بیرون قابل تشخیص نمی باشد.

3- رويه

رویه نهایی دربهای ضد سرقت چین یا فلز با رنگ کوره ای طرح چوب هستند یا اچ دي اف رنگ شده و در بعضی موارد درب ضد سرقت چینی فلزی با روکش پي وي سي نیز دیده می شود، اما رویه دربهای ضد سرقت ترک به دو دسته ام دي اف با روکش طبیعی چوب یا ام دي اف با روکش پي وي سي تقسیم می شوند.

4- قيمت

قیمت درب ضد سرقت چینی نسبت به قیمت درب ضد سرقت ترک پایین تر می باشد وزن این دربها نیز نسبت به نمونه مشابه ترک خود بسیار سبکتر هستند به طوری که می توان گفت وزن یک درب ضد سرقت ترک با دو درب ضد سرقت چینی برابری می کند.

5- نصب

دربهای ضد سرقت چین آسان و سریعتر نصب می شوند هر چند که نصب درب ضد سرقت ترک نیز بیشتر از يك یا دو ساعت زمان بر نخواهد بود.درب های ضد سرقت چینی کاملاً در کشور چین ساخته شده و به سایر کشورها صادر می شود، اما درب ضد سرقت ترک در ایران نیز مونتاژ می شود.

تفاوت كيفي

یکی از سوالاتی که خریداران درب ضد سرقت همیشه با آن رو به رو هستند این است که چه فرقی بین درب ضد سرقت ساخت ترکیه و چین وجود دارد و برخی گمان می کنند فرق آنها فقط در کیفیت آنها می باشد.

تولیدات چین در سطوح مختلف کیفی قرار دارند و اگر بخواهیم به طور تخصصی در مورد درب صحبت کنیم صادقانه باید گفت اکثر دربهای ضد سرقت چینی وارد شده به ایران حتی نسبت به پولی که خریدار پرداخت می کند از سطح کیفی خوبی بهره نبرده اند.

شباهت های درب ضد سرقت ترک و چینی    

درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت چینی هر دو دارای چشمی، طرح و رنگ های متنوع، دارای قفل شب بند  و هر دو دارای پیج لولا به جهت امنیت بیشتر هستند .

 

نکته :لازم به ذکر است که مرغوبترین و بهترین دربهای ضد سرقت حتی اگر از فولاد نفوذ ناپذیر و براساس استانداردهای جهانی نیز طراحی و ساخته شده باشد بدون نصب قفل ضد سرقت تفاوتی با یک درب چوبی معمولی نخواهد داشت.

کلام آخر:

در کل می توان اینطور نتیجه گرفت که خرید درب ضد سرقت چینی علاوه بر آنکه باعث خروج ارز از کشور شده و باعث از بین رفتن فرصت های شغلی برای جوانان ایرانی می شود باعث هدر رفتن پول و سرمایه شما نیز می گردد .

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.