ابعاد درب ضد سرقت,فریم انتظار درب ضد سرقت,ابعاد درب ضد سرقت چینی,راشا در

ابعاد درب ضد سرقت

  • شنبه 29 دی 1397
  • 3033 نفر

ابعاد درب ضد سرقت دارای دو نوع تقسیم بندی می شود که سازندگان ساختمان باید قبل از ساخت فریم انتظار به آن توجه کنند. مسئله دیگر قطر لقار دیوار برای نصب درب ضد سرقت می باشد. عرض و طول ساب فریم مورد نیاز برای درب های استاندار:  111 در ۲۱۲ می باشد. فاصله ۱۱۱ داخل به داخل فریم انتظار بعد از نصب ساب فریم فلزی می باشد...

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت چقدر است؟

ابعاد درب ضد سرقت دارای دو نوع تقسیم بندی می شود که سازندگان ساختمان باید قبل از ساخت فریم انتظار به آن توجه کنند. مسئله دیگر قطر لقار دیوار برای نصب درب ضد سرقت می باشد. عرض و طول ساب فریم مورد نیاز برای درب های استاندار:  111 در ۲۱۲ می باشد. فاصله ۱۱۱ داخل به داخل فریم انتظار بعد از نصب ساب فریم فلزی می باشد.

ساب فریم می تواند از قوطی ۳۰ در ۴۰ و یا هر نوع فلز دیگری باشد. طول ساب فریم انتظار برای درب ضد سرقت ۲۱۲ سانتی متر به این معنا می باشد که از کف تمام شده تا زیر نعل درگاه نباید بیشتر از ۲۱۲ سانتی متر باشد. البته باید بیان شود هیچ گونه محدودیتی برای ساخت درب های ضد سرقت با ابعاد سفارشی وجود ندارد و درب های ضد سرقت می تواند با طول و عرض های مختلف در ساخت سفارشی طبق مشخصات فنی درب ضد سرقت ساخته شوند.

ولی بعضی از ساختمان سازان تمایل دارند که ابعاد درب ضد سرقت سفارشی استفاده کنند که منظور از سفارشی بودن ابعاد درب ضد سرقت خارج از اعدادی می باشد که در بالا بیان شد. ولی عرض ابعاد در ضد سرقت نباید از ۱۲۵ سانتی متر بیشتر باشد و برای ابعاد بیشتر از ۱۲۵ سانتی متر میتوان از درب های ضد سرقت یک و نیم لنگه و دو لنگه استفاده نمود.

ابعاد درب ضد سرقت برای درب ضد سرقت دو لنگه نهایتا می تواند ۲ متر باشد و بیشتر از این عرض باید ساخت سفارشی مد نظر گرفته شود. اندازه درب ضد سرقت ترک و ایرانی طبق همین موارد تاثیر خاصی بر شرایط نصب ندارد اگرچه نصب و حمل درب های ضد سرقت دو لنگه بسیار سخت تر تک لنگه می باشد و نصب این نوع درب ها نیازمند استفاده از نصب های مجرب می باشد که راشا دُر از این ویژگی برخوردار است. کارخانه برای ساخت درب های سفارشی با عرض و طول بیشتر باید از ورق های کات شده ی با عرض و طول بیشتر استفاده کند. 

ابعاد درب ضد سرقت ایرانی و ترک دارای دو استاندارد ابعاد متفاوت می باشد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که هر شرکت استاندارد خاص خود را برای ابعاد درب ضد سرقت دارا می باشد.

برای دانستن ابعاد درب ضد سرقت ، باید بدانیم اولین دربهای ضد سرقت در اوایل سال 80 وارد ایران شد و  ساخت کشور چین بود .که 90 درصد این دربهای ضد سرقت با ابعاد 105*210 وارد ایران شد و با توجه به اینکه اکثر شرکتهای واردکننده دربهای ضد سرقت با همین ابعاد وارد شد که مطابق همین ابعاد

پیمانکاران و سازندگان فریم انتظارمخصوص این ابعاد قرار میدادند ( اندازه فریم انتظار برای این ابعاد 106*211 سانتیمتر میباشد که حدود 1 سانت احتیاج به بادخور اصطلاحا میباشد ) و حدود 10 درصد  از شرکتها هم  دربهای ضد سرقت  چینی  با ابعاد 105*205 سانتیمتر وارد کردند که در نتیجه فریم انتظار آن باید در حدود 106*206 باشد .

در اواخر سال 80 دربهای ضد سرقت ترکیه و ایرانی با حجم زیاد وارد بازار ایران شد با توجه به اینکه بسیاری ازپیمانکاران عادت به قرار دادن فریم انتظار با ابعاد 105*210 را داشتند . لذا شرکتهای ایرانی که تمایل به دپو کردن دربهای ضد سرقت را داشتند  با همین ابعاد 105* 210 اقدام به تولید کردند . ولی با گذشتن زمان دربهای ضد سرقت ایرانی با ابعاد بزرگتر هم تولید شد که متداولترین آن با ابعاد 110*210  و بزرگتر از آن 115*215 ، شایان ذکر است ابعاد ذکر شده ابعاد پشت در پشت درب ضد سرقت میباشد و ابعاد جلوی درب ضد سرقت بطور معمول 4 سانت از عرض و 2 سانت از طول بزرگتر میباشد .در مورد ابعاد دربهای ضد سرقت ساخت ترکیه، اکثر این دربها با ابعاد بزرگ حداقل 115*215 سامتیمتر به بالا وارد ایران شده است . بزرگترین درب ضد سرقت تک لنگه وارداتی با عرض 120 سانتی میباشد .لازم به ذکر است در مورد دربهای ضد سرقت ایرانی این امکان وجود دارد توسط بعضی از تولید کننده ها یی که دربهای لوکس تولید میکنند که درب با عرض 120 سانت ساخته شود ولی باید بجای 3 لولا از 4 لولا استفاده شود بجهت اینکه  لنگه دربها بسیار سنگین میباشد و باعث جلوگیری از انداختن لنگه درب به مرور زمان میباشد . یکی از مزایای دربهای ضد سرقت ایرانی این میباشد که امکان اینکه کاملا با ابعاد سفارشی درب تولید شود میباشد و میتوان دیگر نگران ابعاد استاندارد درب ضد سرقت نباشید و با هر اندازه ای با توجه به ابعاد پروژه خودتان بصورت سفارشی و با هر طرح  دلخواه به کارخانه ها و شرکتهای ایرانی معتبر سفارش دهید .

ابعاد درب های ضد سرقت چینی

در ابعاد درب های ضد سرقت چینی ، رایج ترین سایز درب ضد سرقت چینی موجود در بازار ایران درب ضد سرقت به ابعاد ۲۱۰ *۱۰۵ سانتی متر می باشد البته با ابعاد ۲۱۰ *۱۲۰ سانتی متر نیز وجود دارد که این درب ها یک و نیم لنگه می باشد .

اما چرا سایز ۲۱۰ *۱۰۵ بیشتر مورد توجه و استقبال قرار گرفته است؟
با توجه به استاندارد ها حداقل ورودی مفید برای یک واحد آپارتمانی ۹۰ سانتی متر می باشد که درب ضد سرقت با ابعاد ذکر شده ورودی مفیدی معادل ۹۱ سانتی متر را دارا می باشد .و مقدار ورودی مفید آن برای ارتفاع ۲۰۰ سانتی متر می باشد.

اما متاسفانه در سالهای اخیر برخی از وارد کنندگان درب های ضد سرقت چینی به منظور اینکه ابعاد درب ضد سرقت منحصر به خود آنها باشد اقدام به واردات درب هایی با سایز غیر متعارف کردند و دلیل آن نیز این است که معمولا فریم انتظار درب های ضد سرقت چینی چند ماه قبل از نصب درب در ساختمان کار گذاشته می شود و زمانی که فریم انتظار بر اساس سایز یک درب خاص گذاشته شود به اجبار یا باید همان درب نصب شود و یا تغییراتی را در فریم ایجاد کرد که در اکثر موارد مقرون به صرفه نخواهددبود.
به عنوان مثال یکی از این ابعاد ۲۰۵ *۱۰۵ می باشد که ۵ سانتی متر از ارتفاع کم شده است و در صورتی که تمایل به نصب درب ضد سرقت با ابعاد استاندارد داشته باشید حتما بایستی از ارتفاع ، دیوار را ۵ سانتی متر برش داد.

همچنین دربهایی با ابعاد ۲۱۰ *۱۱۰ سانتی متری به انگیزه بالا بردن ورودی مفید وارد بازا ایران شده اند که در صورت عدم ایجاد تناسب بین سایز درب و ضخامت ورق رویه و همچنین تقویت لولا ها دچار مشکلاتی خواهیم شد که به اختصار در مورد آن در ادامه بحث خواهیم کرد.
مشکل اول: افزایش عرض درب سطح مقطع لنگه درب را افزایش خواهد داد و در صورتی که ضخامت ورق رویه نیز افزایش نیابد موج های بیشتری در سطح درب مشاهده خواهد شد همچنین مقاومت آن در برابر ضربه کاهش می یابد.

مشکل دوم: از طرف دیگر مرکز ثقل لنگه درب تغییر خواهد کرد که با توجه به ساختار لولاهای درب ضد سرقت چینی که در مورد آن در نوشتار های قبلی صحبت کردیم مرتبا لنگه درب از ریگلاژ خارج خواهد شد .

و نکته جالب این است که اگربرای برطرف کردن مشکل اول ، ضخامت ورق رویه را افزایش دهیم وزن لنگه درب افزایش خواهد یافت و این امر به مشکل دوم بیشتر دامن خواهد زد. 

فریم انتظار درب ضد سرقت

اولین نکته زمان نصب فریم انتظار اين که باید در پایين عملیات دیوار چینی و قبل از سفید کاری باشد و ابعاد قوطی مورد استفاده در ساخت فریم انتظار بهتره كه 4*8 سانتی متر باشد البته از ابعاد کمتر نیز میتوان استفاده نمود که بستگی به شرایط چهارچوب دارد، فریم انتظار را حتما قبل از نصب رنگ آمیزی نمایید تا در زمان عملیات ساختمانی از زنگ زدگی و خوردگی آن جلوگیری شود.

ابعاد فریم انتظار درب ضد سرقت داخل به داخل فریم انتظار بایستی یک سانتی متر بیشتر از ابعاد پشت تا پشت درب باشد مثلا در صورتی که ابعاد پشت تا پشت درب ضد سرقت ۲۱۰*۱۰۵ سانتی متر باشد ابعاد فریم انتظار درب ضد سرقت باید ۲۱۱*۱۰۶ سانتی متر باشد، ابعاد درب ضد سرقت از رو به رو بزرگتر از ابعاد پشت درب ضد سرقت است.

در هنگام نصب فریم انتظار بايد به اين نكته توجه نمود که فریم انتظار به صورت کاملا تراز و شاقول در محل موردنظر نصب گردد تا در صورت تاب افتادن به آن درب به شکل درست در محل خود قرار نگرفته و نصب لنگه درب ضد سرقت با مشکل مواجه می شود که برای حل این مشکل بهتر است در هنگام نصب فریم انتظار را به وسیله ریسمان ابعاد دو طرف آن را با هم اندازه گيري كرد، قرار گرفتن سطح فریم انتظار نسبت به سطح محل نصب نیز از موارد مهم دیگر است که باید قسمت پاخور فریم انتظار دقیقا هم سطح با سطح زمین بوده و به هیچ وجه نه بالاتر نه پایین تر باشد.

بطور خلاصه : ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ( ۱۰۹*۲۱۱ )  و ( ۱۰۵*۲۱۰ ) و(۱۱۰*۲۱۰ ) سانتی متر می باشد. فضای مورد نیاز نصب برای ساب فریم از عرض ۲ سانتی متر و ارتفاع ۱ سانتی متر بزرگتر ساخته شود . ساخت درب ضد سرقت با ابعاد سفارشی قابل تولید می باشد.

برای ساختمان هایی که نیاز به  تعویض درب ساختمانی با درب ضد سرقت دارند، معمولا ساخت درب ضد سرقت به صورت سایز سفارشی پس از بازدید سرپرست نصاب انجام می شود .

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.