تفاوت های درب های ضد سرقت,مقایسه ی درب های ضد سرقت,انواع درب ضد سرقت,راشا در

تفاوت درب های ضد سرقت ایرانی ، چینی و ترک

  • شنبه 29 دی 1397
  • 5370 نفر

درب ضد سرقت به دليل ساختاری كه دارد نسبت به دربهای معمولی مقاوم تر و دارای امنيت بسيار بالاتری است. اين نوع دربها از نظر ساختار كلی، قفل، لولا و جنس با درب هاي معمولي متفاوت می باشد. قفل ها در درب ضد سرقت بسيار تقويت شده اند و تقريباُ در صورت قفل شدن غيرقابل باز كردن هستند. دربهای ضد سرقت علاوه بر اينكه امنيت خانه را در برابر سرقت تأمين می كند بايد ويژگی های ديگری از قبيل آتش پاد بودن، عايقی برای گرما و سرما، رطوبت و صدا نيز باشند...

مقایسه ی درب های ضد سرقت ایرانی ، چینی و ترک

درب ضد سرقت همان گونه که از اسم آن مشخص است به درب هایی گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستگاری ، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله ی صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد . که بر خلاف درب های معمولی اینگونه درب ها در مقابل فشار ، اهرم و دستکاری قفل از سطح ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و امنیت بسیار بیشتری از درب های معمولی حتی با نرده های حفاظتی ، آکاردئونی دارند که اشاره به این مطلب ضروری می باشد که باید درب مورد استفاده قرار گرفته از استاندارد های این محصول برخوردار بوده و از درب های متفرقه با ابزار یراق معمولی نباشند و در همه جهات دارای استاندارد جهانی این محصول باشد.

خریداران بازار ایران معمولا به دلیل تنوع بالایی که در زمینه درب های ضد سرقت وجود دارد دچار تردید و سردر گمی می شوند. درب های وارداتی در ایران عموما از کشور های چین و ترکیه به صورت پک کامل و یا به صورت جزء به جزء وارد می شوند. درب های ضد سرقت ایرانی از لحاظ ظاهری برگرفته از طرح های ترک می باشند که چهار چوب فلزی آن معمولا در ایران ساخته می شود و یراق آلات آن ها از کشور ترکیه وارد می شود . قیمت درب های ضد سرقت ایرانی  از درب های ضد سرقت چینی گران تر ولی از درب های ضد سرقت ترک  ارزان تر می باشند. به طور کلی کیفیت بسیار پایین درب های ضد سرقت چینی ، قیمت بسیار بالای درب های ضد سرقت ترک ، تنوع بالای مدل و طرح و کیفیت بسیار قابل قبول و مطابقت با استاندارد های جهانی و قیمت بسیار مناسب درب های ضد سرقت ایرانی باعث شده این درب ها طیف گسترده ای از مشتریان بازار ایران را به خود اختصاص دهند.

درب های ضد سرقت ایرانی ظاهری کاملا مشابه به درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه دارند و البته برخی در ایران با ظاهر درب های ضد سرقت چین هم دست به تولید زده اند ولی تعداد آن ها خیلی کم است . پس به صورت کلی درب های ضد سرقت از نظر ظاهری به دو دسته درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت چینی تقسیم می شوند . هرچند درب های ضد سرقت چینی هم ظاهری مشابه درب های ضد سرقت ایتالیایی دارند . 

چهار چوب درب های ضد سرقت ایرانی در داخل کشور تولید می شوند و یا از تولید کنندگان داخلی خرید می شوند . و یراق و قفل آنها وارداتی از کشور ترکیه می باشند و رویه های آنها هم در داخل تولید می شوند اما در این میان برخی از تولید کنندگان به دلیل گران بودن دستگاه ها و هزینه های تولید ترجیح می دهند که رویه ها را از کشور ترکیه وارد کنند و در برخی موارد می توان گفت که درب های ضد سرقت ایرانی در قیاس با درب های ضد سرقت ترکیه ای درب های بهتر و مقاوم تری هستند . و البته برخی از فروشندگان داخلی درب های ضد سرقت ایرانی را به عنوان درب های ضد سرقت ترکیه ای و مونتاژ ایران هم بفروش می رسانند . البته بیشتر درب های ضد سرقت ایرانی در سری اکونومی می باشند و درب های ضد سرقت لوکس همگی وارداتی از کشور ترکیه می باشند .

درب ضد سرقت به دليل ساختاری كه دارد نسبت به دربهای معمولی مقاوم تر و دارای امنيت بسيار بالاتری است. اين نوع دربها از نظر ساختار كلی، قفل، لولا و جنس با درب هاي معمولي متفاوت می باشد. قفل ها در درب ضد سرقت بسيار تقويت شده اند و تقريباُ در صورت قفل شدن غيرقابل باز كردن هستند. دربهای ضد سرقت علاوه بر اينكه امنيت خانه را در برابر سرقت تأمين می كند بايد ويژگی های ديگری از قبيل آتش پاد بودن، عايقی برای گرما و سرما، رطوبت و صدا نيز باشند.

انواع درب ضد سرقت از نظر کشور سازنده

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت ایرانی از نظر ظاهر مشابه دربهای شد سرقت ترک می باشند با این تفاوت که چهارچوب فلزی آن ها در ایران ساخته می شود. درب های ضد سرقت ایرانی از نوع چینی گران تر و با کیفیت تر و از نوع ترک ارزان تر هستند و موارد استاندارد را رعایت نموده اند دارای تنوع زیادی هم می باشند به همین دلیل محبوبیت زیادی دارند.

درب ضد سرقت چینی

دربهای ضد سرقت چینی دارای کیفیت های متفاوتی هستند اما آن دسته از درب های ضد سرقتی چینی که تا کنون وارد ایران شده اند کیفیت مطلوبی نداشته اند به همین دلیل عموما توصیه نمی شوند. مگر اینکه شما اصرار به خرید درب ضد سرقت ارزان داشته باشید.

درب ضد سرقت ترک

درب ضد سرقت ترک از دربهای ساخت ایران و چین مقاوم ترند، کیفیت خیلی بالاتری دارند. اگر به دنبال درب ضد سرقت عالی، استاندارد و اصیل می باشید می توانید درب ضد سرقت ترک را انتخاب کنید البته حتما قبل از خرید بودجه خود را مشخص کنید زیرا دربهای ضد سرقت قیمت بالاتری نسبت به بقیه دارند.

تفاوت درب های ضد سرقت با یکدیگر

سه نوع دربی که در بالا به شما معرفی شد دارای تفاوت های با یکدیگر هستند. اولین تفاوتی که در این درب ها به چشم می خورد در نوع چارچوب های آن ها است.

چارچوب درب های ضد سرقت

چارچوب درب های ضد سرقت چینی ابزار نخورده و تخت است. اما در درب های ضد سرقت ترک این موضوع کاملا برعکس می باشد و چهار چوب درب های ضد سرقت ترک ابزار خورده هستند و شاید دلیل اختلاف قیمت شان هم همین جزئیات باشد.

قفل و لولای درب های ضد سرقت

تفاوت دوم این درب های ضد سرقت که کاملا هم می توان آن را دید، تفاوت در لولاهای این درب ها است. لولاهای درب های ضد سرقت ترک از سمت داخل قابل مشاهده است و کاملا دیده می شود اما لولاهای درب های ضد سرقت چینی پنهان است و نه از داخل و نه از بیرون قابل رویت نیستند.

رویه ی درب های ضد سرقت

تفاوت سوم را می توان در رویه این درب ها مشاهده کرد، به گونه ای که رویه درب ضد سرقت چین به صورت فلزی (استیل) با رنگ کوره ای الکترواستاتیک می باشد. ولی رویه درب های ضد سرقت ترک به دو دسته MDF با روکش طبیعی چوب و یا MDF با روکش PVC تقسیم  بندی می شود.

وزن درب های ضد سرقت

تفاوت دیگر این درب ها با یکدیگر در وزن آن ها است. وزن درب های ضد سرقت چین نیز نسبت به نمونه مشابه ترک خود بسیار سبک تر می باشند به طوری که می توان گفت وزن یک درب ضد سرقت ترک با دو درب ضد سرقت چینی برابری می کند.

قیمت درب های ضد سرقت

درب های ضد سرقت ترک ، قیمت و کیفیت بیشتری در مقایسه با درب های ضد سرقت ایرانی و چینی  دارند.درب های ضد سرقت ایرانی  کیفیت مناسبی داشته ولی نسبت به نوع ترک ،  قیمت متوسطی دارد؛ به دلیل اینکه ساخت داخلی است، امکان سفارش نیز دارد.می توان گفت درب ضد سرقت چینی ، درب چوبی ارزان به حساب می آیند و نسبت به درب های ضد سرقت ایرانی و ترک ،از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

نصب درب های ضد سرقت

نصب درب ضد سرقت چينی آسان و سريع است هر چند كه درب ضد سرقت ترک بيشتر از 1 الی 2 ساعت زمان برنخواهد بود.

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.