راهنمای خرید درب ضد سرقت,راهنمای جامع و کامل خرید درب ضد سرقت,المان های مهم خرید درب ضد سرقت,راشا در

راهنمای جامع و کامل برای خرید درب ضد سرقت

  • جمعه 28 دی 1397
  • 2734 نفر

از مقدمات هر خرید موفقی کسب اطلاعاتی کامل و همه جانبه در مورد آن محصول است. از همین رو شما می‌توانید از طریق خواندن مقاله ی  زیر اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با خرید درب ضد سرقت به دست آورید...

راهنمای جامع و کامل برای خرید درب ضد سرقت


از مقدمات هر خرید موفقی کسب اطلاعاتی کامل و همه جانبه در مورد آن محصول است. از همین رو شما می‌توانید از طریق خواندن مقاله ی  زیر اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با خرید درب ضد سرقت به دست آورید.

هر بخش از ساختمان نیاز به درب مناسب خود دارد.آیا تاکنون از خود پرسیده اید در هنگام خرید درب ضد سرقت چه نکاتی را باید مورد توجه قرار دهید؟استحکام دربهای ضدسرقت ، رویه و چهارچوب چگونه باید مدنظر قرار گیرد؟

شايد مهمترين سوالی كه برای خريداران درب ضد سرقت پيش مي آيد اين است كه چه نوع درب ضد سرقتی بخريم؟

با مراجعه به فروشگاه ها وشركت های توليد و عرضه کننده درب ضد سرقت، انواع مختلف درب ضد سرقت را می بينيم واين سوال برای ما پيش می آید كه كدام درب ضد سرقت بهتراست؛ در حالي كه همه درب های موجود به اسم ضد سرقت به فروش می رسد.

هدف تمامی خریداران درب های ضد سرقت در وهله اول امنیت درب ضد سرقت است. سازندگان خوشنام درب های ضد سرقت همواره تلاش می کنند درب های ضد سرقتی بسازند که در حین داشتن امنیت بالاتر نسبت به درب های معمولی، دارای ظاهری زیبا و همچنین متنوع و کاربردی باشند.

برای خرید درب ضد سرقت با استانداردهای روز جهانی باید به چند نکته توجه نمود تا درب ضد سرقت خریداری شده واقعا درب ضد سرقت باشد و نه طرحی از آن!

برای راهنمايی مشتريان بايد به چند نكته اشاره كنيم:

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت به دلیل ساختاری که دارا است نسبت به درب های معمولی مقاوم تر و دارای امنیت بسیار بالاتری است. درب ضد سرقت از نظر ساختار کلی، قفل، لولا و جنس با درب های معمولی متفاوت است. قفل ها در درب ضد سرقت بسیار تقویت شده اند و تقریبا در صورت قفل شدن غیر قابل باز کردن هستند. درب های ضد سرقت علاوه بر این که امنیت خانه را در برابر سرقت تامین می کنند باید ویژگی های دیگری از قبیل آتش پاد بودن، عایقی برای گرما و سرما، رطوبت و صدا نیز باشند.

راهنمایی کامل و  جامع درب ضد سرقت شامل عناوین زیر می گردد:

  • تعیین هدف از خرید درب ضد سرقت

1.افزایش امنیت منزل

در این صورت باید به المان هایی که یک درب را ضد سرقت می کند توجه ویژه ای داشته باشید.

2.تامین اهداف کارفرما باتوجه به قرارداد منعقد شده

 به احتمال زیاد به دنبال نصب یک درب ارزان هستید .

  • المان های مهم یک درب ضد سرقت

چهار چوب :

معمولا با استفاده از ورق فولادی به ضخامت 1.5 تا 2 میلیمتر ساخته شده که این ضخامت تاثیر شگرفی در کیفیت نصب و استحکام بیشتر درب دارد،  عملا چهارچوب ساخته شده با ضخامت کم، مشکلات عدیده ای را هنگام نصب برای نصاب به همراه دارد ، چهار چوب  فلزی از در آوردن درب به صورت یک جا و با دیلم جلوگیری می کند. یک نکته مهم دیگر در مبحث چهارچوب فلزی، آلیاژ به کار رفته در آن می باشد که می بایست دارای جنس مرغوب و مقاطع مناسب فولادی در آن استفاده شده باشد، همچنین جوش ها در نقاط اتصال باید سراسری، کامل و زنجیره ای باشد ، وجود خال جوش باعث پایین آمدن عمر چهار چوب ها خواهد شد، همچنین جوش دی اکسید کربن مناسب ترین جوش برای چهار چوب درب ها می باشد.

ساختار فلزی :

در این نوع استراکچر یک کلاف با پروفیل فولادی به صورت محیطی ( به ابعاد درب ) ساخته شده است که با سه تا چهار قید فلزی به صورت افقی مستحکم سازی می شود سپس ورق فولادی با ضخامت  1.5 میلیمتر بر روی این کلاف جوشکاری می شود، در هر دونوع استراکچر فوق، معمولا یک نوع عایق حرارتی یا صوتی به صورت تک لایه مانند عایق پلی اورتان، پشم سنگ و یا عایق پلی استایرن در داخل استراکچر نصب می شود، در بعضی از کارگاه ها ی تولیدی بدون توجه به اهمیت عایق صوتی و حرارتی از اجرای آن به علت کاهش نهایی قیمت محصول صرف نظر می کنند که این مساله عملا باعث کاهش کیفیت تولیدی این کارگاه ها می شود.

ورق فلزی درون درب : 

این ورق جهت بستن هر گونه دسترسی سارقان به درون درب ، خرد شدن توسط پتک و اتصال یکپارچه ی اتصالات درون درب است، که معمولا از 1.5 تا 2 میلیمتر باید ضخامت داشته باشد تا درب را ضد سرقت سازد، گاهی از تولید کنندگان برتر این ورق را به صورت سینوسی و موجی کار می کنند که بسیار آن را مقاوم تر می سازد.

لولای ضد سرقت :

 لولا های ضد سرقت از دیگر المان های مهم است که باید حتما از بهترین آلیاژ ممکن باشد، این نوع لولا ها معمولا یا پنهان اند یا دارای محافظ می باشند تا با اهرم شکسته نشود، همچنین هر درب ضد سرقت باید حداقل سه لولا داشته باشد تا وزن خود درب را تحمل نماید.

قفل:

قفل دربهای ضد سرقت جزء مهم امنیتی این دربها میباشد که در حال حاضر قفل های ساخت کشور ترکیه نسبتا مرغوب میباشد.

شب بند: 

قفلی سوییچی است که هم از بیرون و هم از داخل محیط به آن دسترسی وجود دارد و همانطور که از نامش پیداست فرد در درون محیط به راحتی درب را با چرخش سوییچ قفل می کند این نوع قفل نیز به دو صورت چنگکی و سیلندری در دنیا عرضه می شود. شب بند، قفل های ثانویه ای هستند که معمولا جای آن ها بالای قفل اصلی تعبیه می شود.

 پستچی:

قفلی تک زبانه و سوییچی است که بعد از چرخش سوییچ از داخل محیط ، زبانه قفل در قیدی فلزی درگیر شده و عملا امکان باز شدن درب بیشتر از 7 تا 10 سانتی متر میسر نمی شود و به فرد این امکان را می دهد که بدون باز شدن کامل درب ، به جهت رعایت مسایل ایمنی ، با محیط خارج ارتباط بر قرار کند.

زنجیر پشت درب:

این زنجیر در نزدیکی قفل شب بند تعبیه می شود تا درب به صورت نیمه بازگردد و کارایی آن صحبت با غریبه ها در حالت نیمه باز می باشد، تا از ورود ناگهانی سارقین جلوگیری شود.

تکنولوژی هوشمند: 

تکنولوژی هوشمند تاثیر به سزایی در ضد سرقت کردن درب ها دارند ، این نوع تکنولوژی ها عموما شامل آلارم های دیجیتال ، دوربین و قابلیت ضبط تصاویر و همچنین باز و بست با کد هستند.

روکوب و پشت کوب درب:

که تنها جنبه ی زیبایی دارد ولی همین المان جزئی می تواند درب را بسیار با شکوه تر سازد، روکوب ها و پشت کوب ها به درب شخصیت کاملی می بخشند  ولی از لحاظ ایمنی تاثیری ندارند.

  • تعیین سبک طراحی

هیچ گاه ظاهر درب را قربانی ایمنی بودن آن نکنید ، درب ورودی اولین المانی است که یک خریدار یا میهمان با آن رو برو می شود ، اولین تاثیر گذاری بصری همیشه مهم ترین نقش را در ساخت تصویر زیبا از منزل و ساختمان شما دارد.مشکل اصلی در انتخاب درب ضد سرقت این است که اکثر نمونه های بازار زیبایی لازم را ندارند . در صورتی که قدرت طراحی و تولید یک مجموعه بالا باشد می تواند این درب ها را بر اساس سلیقه ی شما طراحی کند، زمانی که شما چندین آپشن برای خرید دارید معمولا زیبایی اهمیت ویژه ای پیدا می کند، ظاهر درب باید متناسب با سبک طراحی داخلی و خارجی ساختمان باشد.

  • تعیین بودجه ی

1.درب های ضد سرقت چینی :

درب ضد سرقت چینی ( که به درب ضد سرقت ارزان معروف هستند) به درب هایی اطلاق می گردند که از کشور چین وارد می گردند، خصوصیت بارز این دسته درب قیمت ارزان آن ها است، رویه ی این درب از جنس استیل و رنگ آن رنگ کوره ای الکترو استاتیک است، ساختار درونی آن معمولا از یک ورق  نیم میلیمتری گالوانیزه تشکیل شده است که متاسفانه با یک ضربه ی پتک به راحتی خم میگردد، با این حال این نوع درب ها به لحاظ قیمت بسیار ارزان بوده،.

2.درب های ضد سرقت ایرانی :

به درب های اطلاق می گردد که ساخت و تولید آن ها در درون ایران انجام می شود و در دو دسته ی ارزان و لوکس ارائه می گردد.دسته ی ارزان قیمت معمولا می تواند تنها یکی از دو عامل مهم یعنی زیبایی یا ایمنی را تامین نماید و قادر به ارائه ی ظاهر مناسب در کنار ایمنی بالا نیست با این حال مدل هایی در این دسته وجود دارند که هر دو شاخص را با هم دارند.دسته ی لوکس درب ضد سرقت ایرانی در کنار ظاهری چشم نواز امنیت بالایی هم دارند و طبیعتا می بایست هزینه بیشتری برای آنها پرداخت بشود.

3.درب های ضد سرقت ترک :

درب های ترک به درب هایی اطلاق می گردند که  از کشور ترکیه وارد می گردند، این نوع درب ها در بازار به دو نام پک کامل وارداتی ترک و درب های مونتاژ ترکیه معروف شده اند، جالب است بدانید که نام درب ضد سرقت مونتاژ  یک شیطنت بازاریابی برای فروش تولیدات ضد سرقت داخلی از سوی برخی از تولید کنندگان است، چرا که مواد و مصالح مورد نیاز ساخت درب ضد سرقت می تواند وارداتی باشد  و این به معنای مونتاژ نیست و اصولا مونتاژ در این صنعت معنی ندارد، ترکیه در صنعت درب ضد سرقت از ایران پیشرفته تر است ولی در سال های اخیر تولید کنندگان ایرانی پیشرفت بسیاری در در زمینه داشته اند.

  • قفل و یراق

قفل های منو بلاک : 

این نوع قفل ها دو ساختار مجزا دارند که در وسط و بالای درب نصب می شوند هر کدام از سه تا 5 زبانه  برای قفل شدن دارند ، ساختار دو قفل مجزا از هم عمل می کنند و فقط در راستای افقی درب را ضد سرقت و ایمن می سازند.

مولتی پوینت :

این قفل ها دارای زبانه های متعددی(5 زبانه به بالا ) هستند، که می توانند در دو جهت عمودی و افقی در چهارچوب فلزی چفت شوند و درب را ایمن سازند.

هوکی شکل :

این مدل که زبانه های قفل در آن به صورت چنگگ در هم قفل می گردد و از دو نوع قبلی پیشرفته تر است چرا که زبانه ها حالتی محدب به خود می گیرند.

  • انتخاب دستگیره ها

گام بعدی انتخاب دستگیره های ضد سرقت  است ، این نوع دستگیره ها از انواع متریال فولادی ، مس ، زینک ، قلع ، برنز ، برنج و زاماک ساخته می شوند و روش ساخت آن ها به این صورت است که ابتدا شمش فلز را در دمای 750 درجه سانتیگراد داغ می کنند تا نرم شود ، سپس فلز نرم شده را در قالبی از استیل که به شکل نهایی محصول ساخته شده است می ریزند، دستگاه پرس فلز نیمه  نرم را در قالب خود پرس کرده و پس از سرد شدن با عملیات های تراشکاری ، مته زنی و پولیش سطوح آن را تمیز می کنند ، مرحله ی آخر ساخت این دستگیره ها کُتینگ یا رنگ نگهدارنده ی محصول است گه با انواع پلی ارتان ، اکریلیک و اپوکسی صورت می پذیرد.انتخاب دستگیره های ضد سرقت باید بر اساس طرح کلی درب  و سبک طراحی آن باشد. دستگیره ها در انواع  سبک های مدرن و کلاسیک در سطح بازار تهران موجود اند، بورس این نوع دستگیره ها در میدان حسن آباد و منطقه سهروردی تهران می باشد و با یک جستجو ساده می توانید طرح و رنگ مورد نظر خود را در آنجا بیابید، حدود قیمت این دستگیره ها از 100 هزار تا  چند میلیون متغیر است، نکته ی نهایی که باید به آن توجه شود این است که انتخاب یک دستگیره شکیل تاثیر زیادی در شخصیت بخشیدن به ظاهر درب ورودی دارد.

  • تکنولوژی هوشمند

امروزه با پیشرفت علم و حرکت جهانی به سوی انقلاب چهارم صنعتی، از تکنولوژی های IOT یا اینترنت اشیاء و همچنین تکنولوژی های smart  یا هوشمند در  در سیستم ایمنی منازل استفاده می شود، درب های ضد سرقت مدرن با استفاده از این نوع تکنولوژی به گونه ای طراحی شده اند که ریسک ناشی از سرقت را به عددی یک رقمی می رساند، این ادوات شامل دستگیره و قفل های هوشمند ، چشمی های الکترونیکی هوشمند ، و سیستم آلارم می شوند.

دستگیره و قفل های هوشمند به دستگیره ای اطلاق می گردد که می تواند درب را با استفاده از اینترنت از راه دور و حتی بدون آن درصورت قرار گرفتن شعاع دستگاه و بدون نیاز به کلید های سنتی ، با استفاده از گوشی های همراه ، اپلیکیشن و کارت های مغناطیسی باز کند.همچنین این قفل های هوشمند این قابلیت را به شما می دهد تا برای میهمانانی که در نبود شما می خواهند وارد خانه شوند کد موقت ورود تولید کند و برای شما بفرست ، میهمان با زدن این کد در دستگاه می تواند درب را باز نمایند.

چشمی های الکترونیکی هوشمند قابلیت ضبط تصاویر مشکوک و فرستادن ایمیل و اس ام اس در همان لحظه را دارند ، همچنین هر زمان که مراجعه کننده ای زنگ شما را بزند ، تصویر شخص مراجعه کننده را گرفته و حضور ایشان را به شما اطلاع می دهد حتی مراجعه کننده می تواند برای شما پیغامی بگذارد که شما بعدا سر فرصت آن را ببینید.

آلارم های هوشمند نسبت به تحرک و ضربه حساسیت دارند و به محض آنکه سنسورهایشان چنین چیزی را تشخصی بدهند ابتدا شروع به آژیر کشیدن با صدای بلند می کنند و در همان لحظه به شما از طربق اس ام اس اطلاع خواهد داد.

کلیه ی این تکنولوژی های هوشمند که امروزه به smart device  و یا IOT  معروفند قابلیت اتصال به یک هوش مرکزی را دارند که می تواند کلیه ی تکنولوژی هوشمند خانه شما را کنترل کند.

  • جنس رویه ی درب ضد سرقت

​​​​​​​جنس رویه درب ضد سرقت در انواع مختلف می باشد. به عنوان مثال مورد رنگ رویه در دو نوع دکورال وچرمی بوده که البته رنگ چرمی ارزانتر بوده ولی مقاومت بالاتری در مقابل خط وخش ونور آفتاب دارد ولی دکورال زیباتر میباشد .و یا رویه ام دی اف دربهای ضد سرقت است که میتواند از نوع سی ان سی یا برجسته یا روکش پی وی سی باشد که روکش پی وی سی پایین ترین قیمت را دارد مشتری با توجه به قیمت داده شده توسط فروشگاه باید دقت نماید که چه نوع روکشی در فاکتور خرید قید میگردد.

  • عایق بودن درب ضد سرقت

​​​​​​​عایق بودن درب ضد سرقت یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب این نوع دربها می باشد.دربهای ضد سرقت باید از انتقال صدا و حرارت جلوگیری نموده و ترجیحا ضد حریق باشد.

  • توجه به منطقه ی استفاده ی درب ضد سرقت

​​​​​​​با توجه به اینکه در مناطق خشک، سردسیری و یا مرطوب زندگی می کنیددرب ضد سرقت را مناسب با اقلیم منطقه تهیه نمائید. قابل ذکر است در مورد دربهایی که به صورت مستقیم با بیرون در تماس هستند به عنوان مثال دربهای ویلاها یادرب لابی این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

  • گارانتی درب ضد سرقت

درب ضد سرقت باید خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب شرکت تولیدکننده را داشته باشد.

نکته :

لولا های درب ضد سرقت باید از جنس خوب و کیفیت بالا برخوردار باشد و بلبرینگ دار باشد.

مانع ورود حشرات و گرد و غبار باشد.

در پایان توجه به این امر ضروری است که در میان دو رویه درب ضد سرقت ورق فولادی به کار رفته باشد و تهی از ورق نباشد و یا حتی با هرچیز دیگری جز ورق پر نشده باشد زیرا که در صورت رعایت نمودن تمام نکات ورق در میان دو رویه اصلی ترین رکن ضد سرقت بودن درب های ضد سرقت است.

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.