نصب درب ضد سرقت,روشهای نصب درب ضد سرقت,روشهای نصب درب ضد سرقت چینی,راشا در

مراحل نصب درب ضد سرقت

  • دوشنبه 24 دی 1397
  • 2280 نفر

قبل از نصب درب ضد سرقت می بایست به ساخت چارچوب انتظار اقدام کنید که برای ساخت چارچوب مقاوم جهت  حفظ درب ها و اتصال آنها به دیوارهای پارتیشنی لازم است از پروفیل 4*10 یا 4*8 استفاده شود .فراموش نکنید که ابعاد داخلی فریم می بایست از ابعاد درب بزرگتر باشد...

مراحل نصب درب ضد سرقت

قبل از نصب درب ضد سرقت می بایست به ساخت چارچوب انتظار اقدام کنید که برای ساخت چارچوب مقاوم جهت  حفظ درب ها و اتصال آنها به دیوارهای پارتیشنی لازم است از پروفیل 4*10 یا 4*8 استفاده شود .فراموش نکنید که ابعاد داخلی فریم می بایست از ابعاد درب بزرگتر باشد.

بهتر است از قبل از نصب درب ضد سرقت، با دقت بسیاری ابعاد را اندازه گیری کرده و عایق کاری ضد زنگ چارچوب انتظار فراموش نشود.

نحوه ی نصب درب های ضد سرقت متناسب با نوع درب و نوع چهارچوب درب ضد سرقت می باشد. نصب درب های ضد سرقت چینی بدلیل کیفیت پایینی که دارند و ضخامت کم فلز چهارچوب با پیچ سر مته نیز انجام می شود و در حقیقت نمی توان درب های ضد سرقت چینی را جز درب های با کیفیت قرار داد.

نصب درب های ضد سرقت ترک که در ایران اسمبل می شوند بیشتر به وسیله ی جوشکاری انجام می شود. در حقیقت از چهار نقطه چهارچوب که دو نقطه در بالای چهارچوب و دو نقطه در پایین چارچوب قراردارند نصب درب های ضد سرقت ترک اسمبل ایران صورت می گیرد. پس در این صورت ما نیاز به یک مقطع فلزی بر روی دیوار داریم تا بتوانیم نقطه جوش های مناسبی را پیدا کنیم.

نصب درب های ضد سرقت بدون جوشکاری احتمال این را دارد که درب های ضد سرقت از رگلاژ خارج شوند و هیچگونه ضمانتی شرکت تولید کننده ی درب در قبال این نوع نصب ندارد. به دلیل اینکه با توجه به اینکه پشت چهارچوب توسط سیمان پر می شود و چهارچوب به هیچ جایی فیکس نشده است و خشک شدن سیمان باعث می شود به چهارچوب درب ضد سرقت فشار وارد کند و درب را از رگلاژ خارج کند.

البته چهارچوب های کشویی نیز وجود دارد که میزان ضخامت چهارچوب در این نوع درب های می تواند متفاوت باشد و بسته به سفارش مشتری از ۱۴ تا ۲۴ سانتی متر می تواند متغییر باشد. نصب این نوع درب های نیز همچون سایر درب ها توسط نقطه جوش انجام می شود. نصب کاور چوبی برای چهارچوب های کشویی می تواند مشکل ساز باشد و بدلیل ناتراز بودن دیوار و عرض لقاز نیاز به برش کاری بر روی روکوب می باشد.

نصب درب ضد سرقت به روش جوش کردن

در این روش ابتدا اندازه دقیق درب را با چهار چوب می گیرید و سپس از قسمت بیرونی درب را مماس می کنید و پس از چند بار باز و بستن درب اقدام به جوش کردن آن می کنید . حتما با استفاده از شاقول و تراز این کار را انجام دهید.

نصب درب ضد سرقت با رول کردن

در این روش دیگر نیازی به نصب چهارچوب درب نیست بلکه با محکم بودن دیواره های خانه یا مکانی که می خواهید درب ضد سرقت را نصب کنید کافی می باشد. درروش می توانید با روش رول کردن به راحتی درب را نصب کنید.

روش نصب درب ضد سرقت چینی

قبل  روش نصب درب ضد سرقت چینی باید بدانیم برای اینکار باید یک فریم انتظار فلزی در پایان اتمام مرحله دیوار چینی و قبل از سفید کاری در درگاهی در نصب شود قوطی مورد استفاده برای فریم انتظار دربهای ضد سرقت چینی باید 8*4 سانتی متر باشد البته در شرایطی خاص می توان از قوطی هایی با ابعاد کمتر نیز استفاده کرد.

 

ابعاد فریم انتظار دربهای ضد سرقت چینی:

ابعاد داخل به داخل فریم انتظار بایستی یک سانتی متر بیشتر از ابعاد پشت تا پشت درب ضدسرقت باشد به عنوان مثال در صورتی که ابعاد پشت تا پشت درب ضد سرقت 210*105 سانتی متر می باشد ابعاد فریم انتظار در ضد سرقت باید 211*106 سانتی متر باشد. توجه: ابعاد درب ضد سرقت از روبه رو(سمت بیرون واحد) بزرگتر از ابعاد پشت(سمت داخل واحد) در ضد سرقت می باشد بنابراین فضای لازم از سمت بیرون(راه پله) برای دربهای ضد سرقت چین حداقل 5 سانتی بیشتر است.از این رو قسمت چهار سانتی متر از سمت بیرون نباید با هیچ نوع مصالحی پوشانده شود.اما از سمت داخل واحد می توان و بهتر است پوشیده شود.

روشهای نصب دربهای ضد سرقت چینی:

روش نصب درب ضد سرقت چینی با جوش دادن:

پس از باز نمودن بسته بندی درب ضد سرقت و قبل از هر اقدامی بهتر است چند مرتبه اقدام به باز و بسته نمودن قفل و شب بند نموده و از عملکرد صحیح سیستم قفل درب اطمینان حاصل می کنیم. اکنون درب ضد سرقت را از سمت بیرون واحد وارد فریم انتظار نموده آن را کاملا تراز و شاقول قرار داده درب را چند مرتبه باز و بسته می نماییم تا از عملکرد مناسب در ضد سرقت مظمئن شویم.پس از آن درب را از محل سوراخهائی که در قسمت داخلی چارچوب می باشد با چند خال جوش به صورت موقت به فریم انتظار جوش داده و پس از ریگلاژ درب و اطمینان از کارکرد صحیح در ضد سرقت و سیستم قفل آن از همان محل های قبلی درب ضد سرقت را به طور کامل به فریم انتظار جوش می دهیم.

روش نصب درب ضد سرقت چینی توسط رول بولت:

همانطور که قبلا هم اشاره شد می توان درهای ضد سرقت چینی را با استفاده از رول بولت و بدون نیاز به فریم انتظارنصب کرد ولی به این نکته ی مهم باید توجه داشته باشید که این روش را در صورتی می توان مورد استفاده قرارداد که دیوار های درگاهی ورودی واحد از مقاومت کافی و مناسب برخوردار باشند ازقبیل دیوارهای بتنی ، 35 سانتیمتری آجری و یا در صورت استفاده از سفال تیغه ای می­بایست حد اقل 15 سانتیمتر از لبه داخلی فریم را با ملات ماسه سیمان آستر سازی و مقاومت سازی کرد برای نصب ابتدا بایست از تراز و شاقول بودن محل نصب و صاف بودن سطوح اطمینان حاصل نمود ، سپس درب را پس از خروج از بسته بندی در محل مورد نظر قرار داده آنرا چند مرتبه بازوبسته نموده تا از عملکرد صحیح قفل و لولا اطمینان حاصل شود. بعد از تراز نمودن اضلاع مختلف چارچوب در ضد سرقت آن را در محل خود تا انتهای عملیات نصب، ثابت نموده و توسط دریل از محل سوراخ های تعبیه شده در چهار چوب ،باقدام به سوراخ کردن دیوار مینماییم. بعد از تکمیل سوراخ ها مجددا از تراز بودن چهار چوب اطمینان حاصل نموده و رول بولت ها را به حفره های ایجاد شده وارد می کنیم، بعد از ورود رول بولتها توسط آچار های مخصوص اقدام به محکم نمودن پیچ رول بولت ها می نماییم. توجه داشته باشید که رول بولت ها به طور ضر بدری و به صورت تدریجی، مرحله به مر حله محکم شود تا تعادل و تراز درب از بین نرود.

روش نصب درب ضد سرقت چینی با استفاده از پیچ سر مته:

در این روش هم نیاز به فریم انتظار می باشد و تقریبا ترکیبی از دو روش قبل است .در این روش نیز پس از خارج نمودن درب ضد سرقت از بسته بندی و قبل از هر کاری بهتر است چند مرتبه درب ضد سرقت را باز و بسته نموده تا از عملکرد صحیح قفل و شب بند اطمینان حاصل کنیم. اکنون درب ضد سرقت را از سمت بیرون واحد وارد فریم انتظار نموده آن را کاملا تراز و شاقول قرار داده و درب را باز کرده و بوسیله ی دریل از محل سوراخ های تعبیه شده در چهار چوب درب ضدسرقت ،باقدام به سوراخ کردن فریم انتظار می کنیم و سپس پیچ های سر مته را از سوراخ های روی چارچوب وارد نموده و با استفاده از دریل آن را به فریم انتظار وصل می کنیم. توجه داشته باشید که پیچ به طور ضر بدری و به صورت تدریجی، مرحله به مر حله محکم شود تا تعادل و تراز درب از بین نرود.

نصب درب ضد سرقت در دیوار های پارتیشنی

پیش از آن که فریم یا چهارچوب درب ضد سرقت را نصب کنید حتما باید برای جلوگیری از پوسیدگی و دوام بیشتر چهارچوب آن را با ضد زنگ عایق کنید و همچنین برای جلوگیری از دویدگی و پیچیدگی چهارچوب، حتما قطر فریم را کنترل کنید. در نصب چهارچوب انتظار باید دقت کرد که سطح بالای پاخور آن مماس با سطح کف نهایی آن شود و بالاتر یا پایین تر نباشد. بعد از تمام کردن گچ کاری، بتن ریزی و رنگ کاری می توان اقدام به نصب درب ضد سرقت کرد.

نصب درب ضد سرقت با چهارچوب کشویی :

اینگونه درب ضد سرقت با چهارچوب درب ضد سرقت یا اسکلت درب ضد سرقت کشویی قابل تنظیم از 14 تا 30 سانتی متر میباشد بدین معنا که بر اساس ضخامت تیغه های کشیده شده در ساختمان ، این چهارچوب ها میتواند به اندازه آنها باز شده و از همه جهات هم از داخل منزل و هم از داخل راهرو ها دیوار را بقل کند و پوشش دهد . درب ضد سرقت با چهارچوب کشویی این امکان را فراهم میسازد که جهت تعویض درب ورودی یا تعویض درب چوبی با درب ضد سرقت بدون تخریب اقدام شود یعنی جهت منازل مسکونی که دارای درب ورودی چوبی هستند میتوانند درب ورودی خود را بدون هیچ گونه تخریب و بنایی به درب ضد سرقت تبدیل نمایند .

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.