درب ضد سرقت,انواع قفل درب ضد سرقت,قفل هوشمند کارتی,قفل هوشمند اثر انگشتی,راشا در

انواع قفل درب ضد سرقت

  • سه شنبه 18 دی 1397
  • 4830 نفر

قفل هایي که در درب ضد سرقت به کار می روند دارای ساختار مهندسی خاصی بوده و این قفل ها در انواع مختلف موجود می باشند که این تفاوت ساختار در قیمت آن تاثیر گذار است و در زمان تعمیرات بنا به خواسته مشتری قفل درب ضد سرقت از تولیدی خریداری شده و برای تعویض به محل برده می شود.

انواع قفل درب ضد سرقت

وظیفه درب های ضد سرقت، همانطور که از اسم آن بر می آید ممانعت از ورود سارقین است. برای افزایش امنیت دربهای ضد سرقت در برخی اماکن می توان از سیستم های امنیتی اضافی، استفاده و بر روی دربهای ضد سرقت نصب کرد.این سیستم های امنیتی براساس میزان امنیتی که ایجاد می کنند متفاوت هستند و بر روی انواع دربهای ضدسرقت قابل استفاده هستند.اما یکی از مهم ترین اجزاء درب های ضد سرقت، قفل های ضد سرقت است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی انوع مختلفی ازقفل های ضد سرقت ساخته شده اند که هر یک دارای خصوصیات مختص خود می باشند و مشتریان با توجه به نیاز خود و بودجه در اختیارشان، قفل مورد پسندشان را انتخاب می کنند. 

قفل هایي که در درب ضد سرقت به کار می روند دارای ساختار مهندسی خاصی بوده و این قفل ها در انواع مختلف موجود می باشند که این تفاوت ساختار در قیمت آن تاثیر گذار است و در زمان تعمیرات بنا به خواسته مشتری قفل درب ضد سرقت از تولیدی خریداری شده و برای تعویض به محل برده می شود.

امروزه با افزایش سرقت ها و نیز به روز بودن سارقین، نیاز به استفاده از تکنولوژی های جدید برای محافظت از منازل و محل های کار اجتناب ناپذیر شده است. نکته ای که وجود دارد این است که با وجود کمک تکنولوژی های روز دنیا برای حفاظت و ایجاد امنیت فیزیکی، همان تکنولوژی به نوعی دیگر در خدمت سارقین قرار گرفته و سارقین با کمک آن تمهیدات حفاظتی و امنیتی را خنثی می سازند. بنابراین  تولیدکنندگان قفل های ضد سرقت همیشه در فکر تولید ابزارها و تجهیزات جدید و پیشرفته تری بمنظور ممانعت از نفوذ سارقین به داخل اماکن تحت حفاظت، هستند. در این راستا انواع مختلفی از قفل های ضد سرقت تولید شده اند که هر کدام دارای خصوصیت های متفاوتی نیز می باشند

 انواع قفل درب ضدسرقت :

قفل های ضد سرقت کلیدی :

قفل های کلیدی درب ضد سرقت به صورت کامپیوتری میباشند و دارای دو نوع کلید اصلی و فرعی میباشند.

1- کلید اصلی

2- کلید کارگری

کلید کارگری کلیدی است که در زمان ساخت ساختمان مورد استفاده کارگران و اشخاصی که درب را نصب می کنند قرار می گیرد. با توجه به اینکه کلید کارگری ممکن است دست هر شخصی باشد،برای بالا بردن امنیت ساختمان و جلوگیری از تکثیر کلید، برای قفل های ضد سرقت کلیدی، از کلید دوم که به آن کلید اصلی می گویند، استفاده شده است. کلید اصلی کلیدی است که بعد از اتمام کار ساخت و ساز، به صاحب ساختمان تقدیم می شود.

یکی از ویژگی های کلید درب ضد سرقت کامپیوتری بودن آن است که موجب می شود امکان ساخت از روی آن وجود نداشته باشد. اگر هم امکان کپی و ساخت کلیدهای درب ضد سرقت وجود داشته باشد این مساله مستلزم وقت زیادی است و موجب کاهش قابل توجه امکان سرقت می شود زیرا سارقین نمی توانند زمان زیادی را برای باز کردن درب منتظر بمانند.

قفل های ضد سرقت هوشمند :

با پیشرفت تکنولوژی برای بالا بردن امنیت اماکن و منازل مسکونی و تجاری، قفل های هوشمند وارد بازار شدند. قفل های ضدسرقت هوشمند که بر روی درب های ضد سرقت نصب می شوند، بر خلاف قفل های کلیدی احتیاجی به کلید ندارند. تمام قفل های هوشمند دارای منبع تغذیه ای جداگانه هستند که در داخل درب نصب می شود و نیازی به برق ساختمان ندارند. بدین ترتیب سارقین با قطع برق ساختمان قادر به باز کردن درب نخواهند بود.
قفل های ضد سرقت هوشمند انواع مختلفی دارند که در ادامه برخی از انواع آن ارائه می شود:

قفل های ضد سرقت هوشمند اثر انگشتی

 

قفل های ضد سرقت هوشمند اثر انگشتی خود دارای انواع مختلفی هستند. همانطور که از اسم آن مشخص است، این قفل ها با اثر انگشت باز می شوند. با توجه به اینکه افراد مختلفی باید بتوانند وارد ساختمان شوند، حافظه ای برای قفل های اثر انگشتی تعبیه شده است که قادر است صد تا دویست اثر انگشت را ذخیره سازی کند. قطعا امکان پاکسازی اثرهای انگشت نیز برای این دسته قفل ها فراهم شده است. برای قفل های ضد سرقت انگشتی زنگ هشدار نیز در نظر گرفته شده است و در صورتیکه اثر انگشت ناشناس اقدام به ورود کرد، این زنگ به صدا در می آید.
نصب قفل های ضد سرقت هوشمند اثر انگشتی آسان است و برخی از مدل های این گونه قفل ها را می توان بر روی درب های عادی هم نصب کرد.
قفل های اثر انگشتی به جز باز کردن درب کاربردهای دیگری نیز دارند. با استفاده از برخی از انواع این قفل ها می توان زمان ورود و خروج افراد را ثبت نمود. همچنین می توان برای افراد مشخص محدوده زمان ورود و خروج معینی را مشخص نمود. این قفل تعداد افرادی که از درب وارد یا خارج می شوند را نیز ثبت می کند. ویژگی ها نامبرده شده در ادارات و شرکت های بزرگ برای کنترل کارمندان بسیار مفید می باشد.

قفل های ضد سرقت هوشمند کارتی

 

قفل های ضد سرقت کارتی نیز انواع متنوعی دارند و همانطور که از اسم آن بر می آید با کارت های مخصوصی کار می کنند. قفل های کارتی از امنیت بالایی برخوردار هستند و بر روی درب های معمولی نیز می توان آن ها را نصب نمود. معمولا همراه با این قفل ها کارت های متعددی وجود دارد اما در صورت نیاز به راحتی می توان این کارت ها را تهیه نمود و با فعالسازی در قفل خود مورد استفاده قرار داد. برای مواقعی که  مشکلی در سیستم پیش بیاید یا کارت گم شود، کلید های یدکی در نظر گرفته شده است.
قفل های کارتی نیز مانند قفل های اثر انگشتی دارای زنگ هشدار هستند و دارای منبع تغذیه مجزا بوده و به برق ساختمان متصل نیستند. این قفل ها نیز قابلیت ثبت زمان ورود و خروج و تعیین محدوده زمانی مشخص برای ورود و خروج را دارند. البته مدل های مختلف قفل های کارتی هر یک قابلیت های متفاوتی دارند.

شرکت راشا در تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت 

درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,راشا تولید کننده ی انواع درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟

در سال‌های اخیر یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ها افزایش یافته، درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت همانگونه که از اسم آن مشخص است به درب های گفته می شود که مانع ورود سارقین شده و در مقابل هر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اطمینان باشد که شایان ذکر است اطمینان به منزله صد در صد نبوده ولی در مقایسه با درب های معمولی می توان تفاوت بسیار زیادی را مشاهده نمود و به استحکام درب های ضد سرقت پی برد.
درب ضد سرقت,درب ضد سرقت راشا,اجزای درب ضد سرقت

اجزای درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت یکی از پیش بینی هایی است که برای بالا بردن امنیت اماکن و ساختمان های مختلف استفاده می کنند. این گونه درب ها دارای اجزا و تکنولوژی ساختی متفاوت با درب های معمولی هستند و در ساخت این گونه درب ها از جزا و قطعاتی استفاده شده است تا میزان ایمنی درب افزایش یابد.
درب ضد سرقت راشا,انواع درب ضد سرقت,درب ضد سرقت کدام است؟

انواع درب ضد سرقت

اگر به دنبال انتخاب درب ضد سرقت مناسب منزل خود هستید، بدون تردید ذهن شما درگیر این مساله شده که محصول کدام کشور بهترین گزینه است؟ بدون درنظر گرفتن توان مالی که به سادگی پاسخ این پرسش را می دهد؛ می توان با در نظر گرفتن برخی موارد ساده در این زمینه، بهترین گزینه را انتخاب کرد.
درب ضد سرقت ایرانی,مشخصات درب ضد سرقت ایرانی,قیمت درب ضد سرقت ایرانی,درب ضد سرقت راشا

درب ضد سرقت ایرانی

درب ضد سرقت راشا داخل ایران ساخته می شود و دارای کیفیت خوبی است که این کیفیت می تواند قابل مقایسه با نمونه های خارجی باشد. اين نوع دربها از نظر ظاهری کاملاً مشابه درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه می باشند، البته در ایران درب هایی با ظاهر مشابه درب های ضد سرقت چینی نیز تولید می شود.